خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد:

خوداتکایی نیروگاه شهید رجایی قزوین در تامین و ساخت تجهیزات

خوداتکایی نیروگاه شهید رجایی قزوین در تامین و ساخت تجهیزات
کد خبر : ۱۲۵۹۹۶۳

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: نیاز خود را در داخل کشور و با بهره‌مندی از دانش متخصصان داخلی و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان، تامین کرده‌ایم به طوری که تاکنون بیش از 5 هزار قطعه مکانیکی از سوی متخصصان این نیروگاه طراحی و یا با نظارت و مدیریت آن‌ها ساخته شده است.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل موتابها در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نیروگاه برگزار شد، به ظرفیت‌های ساخت داخل اشاره کرد و گفت: صنعت برق کشور با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توانسته است بیش از90 درصد قطعات خود را در داخل کشور تولید و تامین کند.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی عنوان کرد: این نیروگاه به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با تولید 12 میلیارد کیلووات ساعت انرژی خالص، برق مورد نیاز 5/3 درصد از نیاز مصرف کشور را تامین می‌کند و پس از 3 دهه از آغاز فعالیت آن، همچنان به مانند روز اول و با همان توان اولیه، سهم تعریف شده خود را تولید می‌کند.

وی ادامه داد: در واقع آمادگی این نیروگاه، مرهون تلاش تمام مدیران، کارشناسان و تکنسین‌هایی است که با تمام ظرفیت تخصصی و دانش خود، واحدهای سیزده گانه بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه را مانند روز اول، آماده تولید برق نگه داشته‌اند.

این مسئول در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی اظهار کرد: این نیروگاه علاوه بر کسب عناوین مرتبط با حوزه تولید برق و آمادگی واحدهای آن، در حوزه فرهنگ نیز خوش درخشیده و با برنامه ریزی‌های منسجم و تلاش خودجوش کارکنان، همواره در صدر نتایج ارزیابی‌های فرهنگی وزارت نیرو قرار دارد به طوری که امور فرهنگی شرکت با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجرای مسابقات فرهنگی، دعوت از خانواده‌ها برای بازدید از نیروگاه با هدف ایجاد همدلی و انسجام برای توجه بیشتر به تولید برق و آشنایی با فرآیند سخت تولید انرژی الکتریکی اهتمام ویژه‌ای نسبت به موضوع فرهنگ سازی به ویژه در میان اعضای خانواده کارکنان داشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز