خبرگزاری کار ایران

انتشار ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای شهر مشهد

انتشار ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای شهر مشهد
کد خبر : ۱۲۵۸۰۷۳

مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از انتشار ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت تامین مالی ۳ طرح مهم شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید محمد عنبری در این خصوص اظهار کرد: با وجود منابع محدود اوراق مشارکت در کشور و حجم بالای متقاضیان که سبب ایجاد روند پیچیده وطولانی در فرایند دریافت مجوز و انتشار اوراق مشارکت می شود، شهرداری مشهد موفق به اخذ مجوز و انتشار ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت در پایان تیر ماه سال جاری شد.

وی افزود: ضمن توجه مدیریت شهری به ارتقا خدمات و بهسازی شهر و با تلاش های شبانه روزی همکاران ما در این معاونت سر انجام موفق به انتشار و فروش اوراق مذکور شدیم که از این رقم ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال جهت ادامه پروژه تکمیل خط سه قطار شهری و ۳هزار میلیارد ریال جهت تکمیل سامانه اتوبوس رانی با تضمین و کمک ۵۰درصدی دولت در بازپرداخت اصل و سود آن و همچنین ۳هزار میلیارد ریال دیگر در راستای بهسازی و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر باتضمین و کمک ۲۵درصدی دولت منتشر شد.

مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این اوراق ۴ ساله و مواعد پرداخت سود آن هر سه ماه یکبار است، بیان کرد: همزمان با پیگیریها برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت، با بانکها هم برای تعیین بانک عامل انتشار اوراق وارد مذاکره شدیم که در نهایت عاملیت و ضمانت انتشار اوراق مرتبط به بانک شهر  و بازارگردانی و پذیره نویسی این سه اوراق به بازار سرمایه تمدن واگذار شد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آغاز فعالیت شورای ششم تاکنون مجموعا ۲۶هزار و۸۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت شامل ۱۵هزار و ۵۰۰میلیارد ریال اوراق جهت پروژه تکمیل خط سه قطار شهری، ۶هزار میلیارد ریال هزار جهت تکمیل سامانه اتوبوس رانی (خرید اتوبوس) و ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر در راستای بهسازی و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر منتشر شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز