خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد ؛

ثبت 52 مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان/ تزریق دوز یادآوری واکسن کرونا ضروری است

ثبت 52 مورد جدید  کرونا در سیستان و بلوچستان/ تزریق دوز یادآوری واکسن کرونا ضروری است
کد خبر : ۱۲۵۳۸۷۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به روند صعودی ابتلا به کرونا در استان سیستان و بلوچستان، توصیه می شود تمامی هم استانی ها طبق دستورالعمل، دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

 حبیب غزنوی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تعداد موارد مثبت کرونای استان از مرز 170 هزار نفر عبور کرد. در 24 ساعت منتهی به ساعت 8 صبح امروز سه شنبه 21 تیر ماه ، 52 مورد جدید مثبت آزمایشگاهی را همکاران ما در استان شناسایی کرده اند و همچنین تعداد کل موارد با عبور از مرز 170 هزار و دو نفر رسید.

وی افزود: تعداد موارد بستری صبح امروز در بیمارستان های استان 25 نفر بوده که نسبت به روز گذشته افزایش 2 برابری داشته است . با این وجود تعداد موارد مثبت بستری خوشبختانه نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است.

این مسئول عنوان کرد: در 24 ساعت گذشته هیچ گونه مورد فوت جدیدی بر اثر ابتلا به کرونا نداشته ایم و تا امروز 49 روز است که مورد فوتی مثبت در استان نداشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: در واقع کشور باتوجه به نقشه همه گیری، کشور ما با موج جدید امیکرون محاصره شده و بسیاری از کشورهای اروپایی و کشور های همسایه روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا را داشته اند و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس تعداد مورارد مثبت شناسایی شده شان بسیار بالاست .

وی در ادامه گفت: مهم ترین کاری که باید انجام شود واکسیناسیون است چرا که به اثبات رسیده که واکسیناسیون ایمنی قایل توجهی در کاهش علائم و کاهش احتمال بستری و موارد فوت کووید 19 را بویژه در بیماران خاص، افراد مسن، مادران باردار و بیماران تنفسی دارد .

وی افزود: افراد مبتلا باید از سایر افراد خانواده جدا شوند و تا افراد پرخطر کمتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: تزریق دوز یادآور برای همه افراد طبق دستور العمل باید انجام شود یعنی افراد بالا 18 سال که 6 ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آن ها می گذرد حتما باید دوز یادآور بزنند. افراد 12 تا 18  سال هم در صورتی که یک عامل خطر داشته باشند باید تزریق دوز یاداور داشته باشند افراد 5 تا 12 سال هم برای دریافت واکسن مراجعه کنند .

غزنوی افزود: موضوع دیگر زدن ماسک است که در فضای بسته در دوره افزایش شیوع ویروس بسیار ضروری است.

وی جداسازی افراد علامت دار از افراد سالم در خانواده و جامعه را از دیگر راه های کاهش سرعت ابتلائات عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی علایم شبیه به سرماخوردگی را باید به نوعی ابتلا به کرونا تلقی کرد که خوشبختانه بخش قابل توجهی از افراد سالم را به درمانگاه یا بیمارستان نمی کشاند اما لازم است تا این افراد با دیگر افراد سالم در خانه و یا جامعه ارتباط نداشته باشند تا سرعت انتقال ویروس در جامعه را کاهش دهیم.

وی در پایان گفت: یکی از دلایل ابتلای کم تر مردم کشور به کرونا تزریق واکسن است . چون در بازه کوتاه حجم زیادی از مردم واکسن زدند که تاثیر بسزایی در عبور از بحران اومیکرون بود.

 

انتهای پیام/
فائقه راغی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز