خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان:

کاربران مراقب کلاهبرداری های اینترنتی عید قربان باشند

کد خبر : ۱۲۵۲۶۸۸

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید سعید قربان و اعتقادات مذهبی مردم ایران اسلامی، گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداری های سودجویان اینترنتی باشند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سرهنگ احسان بهمنی، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید سعید قربان و اعتقادات مذهبی مردم ایران اسلامی، برخی از مجرمان با سوءاستفاده از احساسات و اعتقادات مذهبی همشهریان در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: این روزها شاهد تبلیغاتی با موضوعات مختلف مانند جمع‌آوری هزینه قربانی برای نیازمندان، مشارکت در قربانی و... با ارسال لینک‌ های جعلی در کانال‌ و گروه شبکه‌های‌اجتماعی هستیم.

سرهنگ بهمنی تصریح کرد: شهروندان برای پرداخت کمک‌های مالی خود حتما از مراجع رسمی اقدام کنند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات انجام شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

این مسئول انتظامی استان با بیان اینکه مجرمان اینترنتی با این ترفند شهروندان را به صفحات جعلی یا همان فیشینگ هدایت می کنند، اذعان کرد: کلاهبرداران با کپی اطلاعات حساب و کارت بانکی افراد اقدام به برداشت از حساب کاربران می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان هرمزگان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز