خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

وزیر صمت نه به درد بازرگانی و نه به درد صنعت می‌خورد/ امسال نفهمیدم بودجه کی تنظیم و کی تصویب شد

وزیر صمت نه به درد بازرگانی و نه به درد صنعت می‌خورد/ امسال نفهمیدم بودجه کی تنظیم و کی تصویب شد
کد خبر : ۱۲۵۰۵۸۹

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص انتصابات و انتخاب افراد جایگاه مشاوره‌ای داریم و ما افراد را معرفی و یا تایید و رد می‌کنیم اما هیچ گاه اصرار بر شخص خاصی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکلی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر روز گذشته در سالن جلسات باغستان برگزار شد، گفت: رسانه‌ها وقتی در میدان هستند دموکراسی و جریان اطلاع رسانی را تحقق می‌بخشند و حضور رسانه جهت ارتقای مدیریت، نظارت و خدمت رسانی دارای جایگاه بالایی است.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس  ادامه داد:  با شعار خدمت محوری در انتخابات شرکت کردم و ضعف مطالبه‌گری یکی از مواردی است که در استان با آن مواجه هستیم که اگر جدی نشود ممکن است در حوزه خدمت رسانی ضعف‌هایی را داشته باشیم و از مخالفان هم بیشتر از موافقان تشکر می‌کنم اما رسانه باید در نقد، اشراف به موضوع و انصاف داشته باشد.

وی بیان کرد: در مناطق روستایی حضور زیادی داشتم و تقریبا از بیشتر روستاها و از حتی از روستاهای با خانوارهای پایین و عشایرنشین هم بازدید کرده‌ام.

این مسئول افزود: بیش از ۵۰ درصد مراجعانی که در دفترم حاضر می‌شوند مشکلشان حل می‌شود و تعدادی هم در حوزه قضایی مشکل دارند که برای حل آن‌ها هم رابطه خوبی با دستگاه قضایی استان برقرار شده و مسائل منتقل می‌شود.

وی عنوان کرد: در رابطه با آب ما در مدیریت منابع آبی مشکل داریم و حضور ما در شورای مدیریت منابع آب ضعیف بوده، مدیریت آب الزاما سدسازی نیست بلکه به معنای استفاده از آب آن‌طور که باید است و باید متناسب با آمایش سرزمینی صورت گیرد، البته مشکل آب شرب قزوین حل شده و امیدواریم تا دو سال آینده آب شرب مناسب در استان داشته باشیم.

سیاهکلی اظهار کرد: در نوسان قیمت خودرو نگاه‌ها در برخی کلیدواژه‌ها غلط است، وزیر در سئوالی که درباره خودرو پرسیدم‌، گفت مردم برای اینکه پولشان از ارزش نیفتد خودرو می‌خرند و به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده، اما این نگرش اشتباه است چرا که امروزه خودرو کالای اساسی و ضروری خانوار است و همه به آن نیاز دارند.

وی ادامه داد: رقابت و عرضه و تقاضا دو عاملی هستند که بازار را کنترل می‌کنند و بزرگترین مشکل ما در بازار خودرو عرضه و تقاضا است و رقابتی هم نداریم و وقتی مردم در نوبت هستند تا همین چهار چرخ را بخرند راهکار واردات و تولید است، البته به وجود مافیای خودرو هم باور دارم.

مدیریت استان قزوین در حد فرمانداری است

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی درباره نظارت بر مدیران استان بیان کرد: نظارت بر مدیران ضعیف نشده چون میزان شکایت مردم از مدیران کاهش پیدا کرده و برخورد ادارات با مردم با تکریم بیشتری انجام می‌شود.

وی درباره دخالت نمایندگان در انتصابات گفت: من نباید آدم بگذارم چرا که اگر ضعف عملکرد داشته باشد من باید پاسخگو باشم اما برخی از افراد را به من منتسب می‌کنند، در انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش هیچ نقشی نداشتم و اگر کسی گفت این آدم برای سیاهکلی است دروغ گفته، با عدم ادامه فعالیت مدیرکل ورزش و جوانان مخالف هستم و این موضوع را به استاندار هم مطرح کرده‌ام.

این مسئول عنوان کرد: بهتر است با انصاف با موضوع استاندار برخورد کنیم و بعد از گزارش یک ساله عملکرد او قابل نقد و بررسی است، اما در مجموع اعتقاد دارم قزوین از روزی که استان شده تاکنون در کلاس مدیریتی یک استان، خوب ظاهر نشده و در حد یک فرمانداری بوده است.

اطلاعی از تصویب بودجه برای استان نداشتیم

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش بودجه داشتیم اما امسال نفهمیدم بودجه کی تنظیم و کی تصویب شد و هیچ حضوری در مراحل آن نداشتم و احتمالا سایر نمایندگان استان هم بی‌اطلاع بودند و از نظر من بودجه استان قابل قبول نیست.

سیاهکلی درباره طرح صیانت از فضای مجازی گفت: من مخالف طرح صیانت بودم و در جلسه غیرعلنی سه دقیقه صحبت کردم و آن را توضیح دادم و همین باعث شد اصلاح شود و آقای قالیباف نگذاشت  این طرح به صحن بیاید، بعد هم به کمیسیون رفت و از صیانت به حمایت تبدیل شد و من هم مامور به همکاری شدم.

وی اظهار کرد: طرح حمایت نسبت به طرح اولیه صیانت حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تغییر داشت، بعد هم در اصل ۸۵ شدن این طرح موافق بودم و از آن حمایت کردم، چرا که در آنجا توسط یک تیم تخصصی بررسی می‌شد روز تشکیل کمیسیون هم در غیاب من، من را به عنوان سخنگوی کمیسیون انتخاب کردند، در نهایت طرح حمایت هم به طرح تنظیم‌گری تبدیل شد که نسبت به طرح اولیه ۹۰ درصد تغییر کرده بود.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور  من در طرح حمایت از فضای مجازی به خاطر این بود که طرح به مردم آسیب نزند، چون اعتقاد دارم فضای مجازی عرصه زندگی است خیرات و خوبی‌های آن بیشتر از مضراتش است و تا جایی که توانستم اشکالات طرح را اصلاح کردم، البته بخش‌هایی هنوز هم به اصلاح نیاز دارد.

وی عنوان کرد: در استیضاح وزیر صمت موضوع را در سامانه ثبت کردم و خودم از احدی امضا نگرفتم و با احتساب خودم ۴۱ نماینده آن را امضا کردند، خیلی تلاش شد که دست از استیضاح برداریم اما آن را پیگیری کردیم و در جلسه نهایی از صحبت‌های وزیر قانع نشدیم اما در نهایت برخی امضاها پس گرفته شد و تعداد امضاها به ۱۷ مورد رسید و باتوجه به اشتباه بودن ساختار این وزارتخانه رئیس جمهور مطرح کرد که به دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی تبدیل شود، اما باور دارم وزیر کنونی نه به درد بازرگانی و نه به درد صنعت می‌خورد.

در طول دوسالی که نماینده قزوین هستم کار سیاسی نکردم

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تاسیس شهرک تولید محتوا که شهرک آی تی است برای استان مصوب شده و با چند سرمایه گذار هم صحبت شده و امیدوار هستم با حضور سرمایه گذار تاسیس شهرک کلید بخورد که نتایج مثبتی مانند اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در طول دوسالی که نماینده قزوین هستم کار سیاسی نکردم و صرفا دو ساعت درباره استیضاح وزیر صمت مجموع کار سیاسی من بود و بنا هم ندارم که کار سیاسی انجام دهم و ترجیح می‌دهم کارهای زمین مانده را انجام دهم به خاطر همین نگرش هم هست که گروه‌های سیاسی استان کاری با من ندارند.

این مسئول درباره باغستان و مسایل حوزه میراث فرهنگی در استان گفت: قزوین در حوزه میراث فرهنگی مشکلات زیادی دارد و امیدواریم این مسایل در سفر وزیر حل شود، درباره باغستان هم طرحی بود که در شورای شهر مصوب شده و شهرداری مجری مصوبات است و از این رو برخورد با شهردار را نمی‌پسندم، ضمن اینکه اگر این اقدام کارشناسی نبود باید با نگاه کارشناسانه و تخصصی نظر می‌دادیم، من درباره موضوعات مختلف موضع تخصصی می‌گیرم و نه سیاسی و احساسی و درباره باغستان هم چون دانش کافی نداشتم موضع گیری نکردم.

بودجه نویسی به روش سنتی قابل پذیرش نیست

سیاهکلی درباره کاندیدا شدن برای دوره بعد نمایندگی اظهار کرد: نماینده بودن برای زندگی شخصی خودم مشکلات زیادی ایجاد کرده اما از اینکه به مردم کمک می‌کنم و خدمت رسانی راضی هستم، درباره ادامه راه هم من به لحظه فکر می‌کنم و در ابتدای نمایندگی هم برای چهار سال برنامه ریزی کرده‌ام و وقتم را برای چهار سال بعدی نمی‌گذارم و اگر در ادامه خانواده راضی باشند و بدانم بودنم مفید است اقدام خواهم کرد، در هر حال رضایت خانواده در درجه اول قرار دارد چون آن‌ها هم متضرر می‌شوند.

وی درباره بودجه گفت: بودجه نویسی هنوز به روش سنتی است که این نوع اقدام درست نیست و رهبری هم در این باره نکاتی را بیان کرده است.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی درباره طرح جدید یارانه‌ها و جراحی اقتصادی دولت گفت: همه اقتصاددانان و سیاست مداران باور دارند که دو نرخی یعنی رانت بنابراین این موضوع رد نشده و باید از زمان ریاست جمهوری رفسنجانی اتفاق می‌افتاد که انجام نشده و دولت رئیسی این کار را به عهده گرفته، البته به مردم فشار اقتصادی وارد می‌شود که باید تلاش شود و یارانه‌ای پرداخت شود و فشار را تحمل کنند تا زندگی آن‌ها اداره شود و بتوانیم کم کم کشور را از مدار تورم خارج کنیم.

انتهای پیام/
سید مهدی جعفری
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز