خبرگزاری کار ایران

صدور کارت هوشمند برای وانت بارهای قزوین

صدور کارت هوشمند برای وانت بارهای قزوین
کد خبر : ۱۲۴۸۸۳۶

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان قزوین گفت: با اجرای طرح ساماندهی وانت بارهای استان، کارت هوشمند برای رانندگان این ناوگان در قزوین صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا معیری پور با اعلام این خبر گفت: براساس قانون، عملیات حمل کالا در سطح راه باید همراه با بارنامه باشد و هیچ معافیتی نیز برای خودروها به خصوص خودروهای سبک در این زمینه وجود ندارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان قزوین تصریح کرد: به همین لحاظ، خودروهای باری سبک که در اصطلاح عامیانه به آنها وانت بار گفته می شود نیز باید بار خود را تحت صاحب بارنامه حمل و جا به جا کنند و در همین راستا هفته گذشته فراخوانی را برای جذب حداکثری رانندگان وانت بار استان صادر کردیم تا با حداکثر تسهیلات ممکن بتوانند کارت هوشمند خود را دریافت کنند.

به گفته این مسئول راهداری، داشتن حداقل ۲۳ سال سن، مدرک تحصیلی ابتدایی یا مدرک نهضت سوادآموزی به همراه گواهینامه معتبر از شرایط رانندگان وانت بار برای اخذ کارت هوشمند خواهد بود.

معیری پور خاطرنشان کرد: مالکان وانت بارها برای دریافت کارت هوشمند باید دارای ناوگان با سن کمتر از ۲۰ سال باشند و با داشتن معاینه فنی و بیمه شخص ثالث معتبر به صورت غیرحضوری به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان قزوین یادآور شد: بهره مندی از سهمیه سوخت مناسب با پیمایش، بیمه بار و شناسایی صاحبان کالا و رفع مشکلات قانونی ناشی از این مساله از جمله مزایای اجرای طرح ساماندهی وانت بارها خواهد بود.

استان قزوین در حال حاضر با ۱۴ هزار و ۷۰ دستگاه ناوگان باری سنگین و جا به جایی ۱۱ میلیون تن کالا در سال جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز