خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان؛

اختتامیه نخستین همایش ملی سرود و سروده های انقلاب برگزار شد

 اختتامیه نخستین همایش ملی سرود و سروده های انقلاب برگزار شد
کد خبر : ۱۲۴۲۳۰۸

مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی سرود و سروده های انقلاب اسلامی و بزرگداشت پدر شعر انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین روز برگزاری همایش ملی نکوداشت پدر شعر انقلاب با حضور مسئولان‌ محلی شهرستان سبزوار، چهره های برجسته شعر و ادبیات کشور و علاقه مندان به حوزه فرهنگ و هنر همراه بود.

علیرضا قزوه، رئیس دفتر موسیقی و سرود رسانه ملی در این همایش با اشاره به اینکه استاد حمید سبزواری از چهره‌های بی بدیل فرهنگ و ادبیات خراسان و کشور در دوران انقلاب و پس از آن است گفت: کار بزرگ استاد سبزواری این بود که در روزگار انقلاب و نیاز اجتماعی به نوع خاصی از شعر، حماسه را یادآوری کرد و نوستالژیک ترین سروده های انقلاب را سرود.

در بخش دیگری از این همایش نیز بهروز محبی نماینده مردم غرب خراسان در مجلس با اشاره این نکته که ادبیات انقلاب، شعر و سرود با تحت الشعاع قراردادن جامعه اسلامی، مسیر حرکت انقلاب را هموار تر کرد گفت: استاد حمید سبزواری به عنوان شخصیتی مهم و تاثیرگذار در حوزه فرهنگ و هنر و در جبهه مقاومت از ادبیات انقلابی گری دفاع و شعارها و آرمان های آن دوره از تاریخ ایران را گام به گام با زبان حماسه، شعر و سرود حراست کرد.

وی همچنین ایجاد بنای یادبود و طرح و اِلمان مناسب و درخور برای آرامگاه استاد سبزواری با استفاده از ظرفیت دانشگاه حکیم و ایجاد دبیرخانه دائمی تحت عنوان دبیرخانه نکوداشت پدر شعر انقلاب را از ضروری ترین اقدامات لازم دانست که با پیگیری های نمایندگان قطعا ثبت روز ملی سروده های انقلاب و تکریم استاد سبزواری در تقویم فرهنگی کشور دنبال خواهد شد.

محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز در این نکوداشت با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ارائه مفاهیم آکنده از حکمت در شعر بهترین نوع بیان آن است و این مهم توسط حمید سبزواری به بهترین شکل ممکن در سروده های وی ماندگار و به یادگار مانده است، مرحوم سبزواری شعر را نجیبانه عرضه کرد و مورد مقبولیت همگان قرار گرفت و در یاد و خاطره نسل های آینده نقش بست و آمیزه ای از شعور، شهود و عرفان بود.

پایان این همایش نیز با رونمایی از لوح منقش به پیام رهبر انقلاب پیرو رحلت استاد حمید سبزواری و رونمایی از فراخوان سرود و سروده های انقلاب اسلامی همراه‌ بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز