خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین:

اجرای پروژه آبرسانی از سد طالقان به توسعه قزوین کمک می‌کند

اجرای پروژه آبرسانی از سد طالقان به توسعه قزوین کمک می‌کند
کد خبر : ۱۲۴۲۰۴۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: سرمایه گذار پروژه آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان برای بهره مندی و استفاده از امتیازات و مشوق‌های این طرح نیازمند سرمایه گذاری در استان است که موضوع می‌تواند سبب توسعه و اشتغالزایی بیشتر در استان شود.

به گزارش ایلنا در قزوین، یدالله ملکی در دیدار مدیران ارشد نعت آب و برق با مجمع نمانیدگان استان با اشاره به اعتبارات جذب شده در دو سال اخیر عنوان کرد: اعتبارات پروژه‌های عمرانی این شرکت رشد چشمگیری داشته به طوری که میزان این اعتبارات از 500 میلیارد ریال در سال 1398 به حدود 4 هزار میلیارد ریال در سال 1400 رسید که این رشد تاثیر بسزایی در تسریع در روند اجرایی پروژه‌های عمرانی داشته و پیش بینی می‌شود میزان اعتبارات عمرانی این شرکت در سال 1401 به بیش از 10 هزار میلیارد ریال برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در خصوص اعتبارات استانی نیز اظهار کرد: در فصل توزیع اعتبارات استانی هستیم و انتظار ما از مجمع نمایندگان این است که با همراهی آن‌ها بتوانیم امسال اعتبارات مناسبی را در زمینه پروژه‌های آبی از استان دریافت کنیم؛ چرا که در سنوات گذشته این مهم که می‌توانسته نقش مهمی در تکمیل پروژه‌های تعریف شده در شهرستان‌ها را داشته باشد بخوبی محقق نشده است.

وی با اشاره به طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای استان از سد طالقان گفت: فاز اول این پروژه یعنی رساندن آب شرب به آبیک با سرمایه گذاری حدود 4 هزار میلیار ریال در تابستان سال جاری به بهره برداری می‌رسد و هم اکنون این پروژه بیش از 91 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فقط یک کیلومتر از لوله گذاری آن باقی مانده است.

این مسئول ادامه داد: هچنین فرآیند برگزاری فراخوان جهت انتخاب سرمایه گذار برای اجرای خط انتقال آبرسانی به سایر شهرها و روستاهای استان به همراه احداث تصفیه خانه آب شرب نیز انجام شده و پیش بینی می‌شود ظرف یک ماه آینده قرارداد این پروژه عمرانی بزرگ و مهم استان نیز منعقد گردد.

ملکی در خصوص برآورد مالی این پروژه نیز افزود: براساس آخرین بروزرسانی مدل‌های مالی و با لحاظ کردن نرخ تبدیل ارز و میزان تورم در حال حاضر برآورد این پروژه بیش از 40 هزار میلیارد ریال است که البته سرمایه گذار جهت بهره مندی و استفاده از امتیازات و مشوق‌های این طرح نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین هم در این جلسه گفت: مدیران باید موضوعات و مشکلات خود را بصورت مشخص، شفاف و کوتاه به همراه پیشنهاد در اختیار نمایندگان قرار دهند تا ما بتوانیم ضمن پیگیری راهکار مناسبی را نیز برای حل آن ارائه کنیم.

رجب رحمانی گفت: در حال حاضر مهمترین پروژه استان انتقال آب شرب از سد طالقان به 14 شهر و 194 روستای استان است که باید بطور جدی و ویژه موضوع پیگیری شود تا هرچه سریعتر مردم استان از نعمت آب شرب سالم و گوارا بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: مجمع استان قزوین یکی از محکم‌ترین و باثبات‌ترین مجامع استانی است که مدیران باید از این ظرفیت به نحو مناسبی بهره ببرند، البته که این مجمع نیز برای پیشبرد و حل مسائل مربوط به پیشرفت و توسعه استان براساس انتظارات به حق و بجای مردم، نیازمند همراهی و همکاری تمام مدیران و مسئولین استانی است.

رحمانی ادامه داد: نمایندگان باید همواره پشتیبان و حامی مدیران استانی باشند چرا که اگر همه در کنار هم با روحیه‌ای جهادی و انقلابی تلاش کنیم قطعا نتایج و خروجی این مجلس از دوره‌های قبلی بسیار بیشتر خواهد بود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز