خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش بحران آب شهرستان دشتی در سال جاری / آب شیرین کن‌ها تنها پاسخگوی 3 روستا هستند

افزایش بحران آب شهرستان دشتی در سال جاری / آب شیرین کن‌ها تنها پاسخگوی 3 روستا هستند
کد خبر : ۱۲۳۹۶۷۷

عضو شورای شهرستان و رئیس شورای شهر کاکی در استان بوشهر گفت: در منطقه‌ای که ما در ان زندگی می‌کنیم مانند سایر نقاط استان با بحران آب مواجهیم هر چند این مشکل را در سال های گذشته نیز داشته‌ایم اما امسال به شدت به بحران تبدیل شده است.

سید علی اکبر فاطمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: امسال به دلیل کمبود بارندگی در شهرستان دشتی کشت گندم نداشتیم که متاسفانه مشکلات زیادی را برای  مردم بوجود آورده و منطقه را  با بحران مواجه کرده هر چند این مشکل در سال‌های گذشته هم بود اما امسال  شدت یافته است.

وی افزود: در شهرستان دشتی دیگر آبی وجود ندارد و تنها منبع آب این شهرستان خلیج فارس است که بخش‌های خصوصی یک سری‌  آب شیرین‌کن نصب کرده‌اند که مقدار برداشت  آن پاسخگوی همه اهالی نیست و فقط تعداد کمی از  محلات  شهر از این امکان برخوردارند.

وی گفت: در شهرستان دشتی آب یک شیرین کن سمت دریا کار گذاشته‌اند که تنها جوابگوی 3 تا روستا است. یعنی روزانه 600 متر مکعب آب‌دهی دارد که فقط برای  100 تا 400 خانوار می‌تواند آب‌رسانی کند. در حالی که ما در ساحل 50 الی 60 روستا داریم که مشکل کم آبی دارند و این دستگاه تنها جوابگوی  3 الی 4 روستا  آن‌هم در  ساعات به خصوصی از شبانه روز است.

فاطمی  دراستان بوشهر علاوه بر دشتی بسیاری از شهرستان های دیگر هم مشکل کم آبی دارند.عنوان کرد: برای آب‌شیرین کن‌ها باید بخش های خصوصی استقبال کنند و با اداره آب و فاضلاب قرارداد ببندند که بشود مشکل کم آبی را در استان بوشهر حل کرد. البته با توجه به تحریم، تورم و مشکلاتی که وجود دارد نتوانستند  موفق عمل کنند.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود آب کشاورزان نیز دچار مشکل شده اند و همچنین گرانی کود و سم شرایط را از آنچه که بود برایشان سخت تر کرده است.

عضو شورای شهرستان دشتی تصریح کرد: شرایط اقتصادی استان بوشهر بر دو پایه صنعت و کشاورزی می چرخد اما در حال حاضر به دلیل گرانی کود، مواد شیمیایی و انواع سم‌هایی که در تولید گوجه خارج از فصل  و همچنین فلفل دلمه‌ای استفاده می شود با مشکلات زیادی روبه رو هستیم و حجم تولیدات کشاورزان  مثل سابق نیست.  در بحث صادرات هم  به دلیل جنگ روسیه و اوکراین  مشکلات دوچندان شده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز