خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان:

2هزار و ۱۵۹ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند

2هزار و ۱۵۹ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند
کد خبر : ۱۲۲۲۷۹۴

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: ۲ هزار و ۱۵۹ نفر در این استان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

به گزارش ایلنا از همدان، یوسف شعبانی، در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن هفته کارگر و اشاره به برنامه تدوین شده برای روزهای ۵ الی ۱۱ اردیبهشت، اظهار کرد: تغییری در سیاست‌گذاری‌های گزارش‌نویسی‌هایمان قرار خواهیم داد و از این به بعد صرفاً ملاکمان آمار و ارقام نخواهد بود و این موضوع را می‌دانیم که نابسامانی در ارائه گزارش‌های آماری وجود دارد.

وی در رابطه با برنامه‌های ۵ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان،گفت: از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه هر روز برنامه‌های جداگانه‌ای هم‌چون تجدید میثاق تشکل‌های کارگری با امام، رهبری و آرمان‌های شهدا خواهیم داشت و به دیدار نماینده ولی فقیه خواهیم رفت و مراسم غباررویی شهدا را نیز در نظر گرفته‌ایم؛ از ۳۵ نفر از غسال‌ها و کارکنان حاضر در گلزار شهدا با اهدای گل، لوح و پیوست برای اولین بار تقدیر خواهیم کرد.

شعبانی ادامه داد: نشست اعضای ستاد برگزاری مراسم روز کارگر را با اندیشه ورزان بسیج کارگری برگزار خواهیم کرد و به دیدار خانواده شهدای کارگران می‌رویم و مراسم ویژه‌ای برای روز بسیج کارگری در نظر خواهیم گرفت.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان حضور گسترده جامعه کارگری و کارفرمایی در مراسم راهپیمایی روز قدس و نماز عبادی سیاسی جمعه را دیگر برنامه این اداره دانست و اظهار کرد: تحکیم و تجلیل از بازنشستگان تامین اجتماعی و افتتاح مرکز مشاوره برای جامعه کارگری و هم‌چنین برگزاری مراسم در روز جهانی کارگر و نمایان کردن تمدن نوین اسلامی و تجلیل شهروندان از جامعه کارگری استان و برگزاری مسابقات ورزشی، فوتسال در سالن مجموعه ورزشی مدرس و مجموعه های ورزشی شهرستان از دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی ما در این هفته خواهد بود.

شعبانی افزود: ۲۵۶ هزار و ۴۵۰ نفر در استان همدان بیمه شده تامین اجتماعی هستند که ۱۳۸ هزار و ۳۶۰ نفر بیمه شده اجباری، ۲۲ هزار و ۹۲۱ نفر کارگر ساختمانی و مابقی مشاغل آزاد و اختیاری هستند.

وی اظهار داشت: در استان همدان ۲۴ هزار و ۲۵۱ کارگاه مشمول بیمه تامین اجتماعی وجود دارد که استان همدان ۱.۹ درصد از سهم کشور را به خود اختصاص داده است.

شعبانی خاطرنشان کرد: از این تعداد کارگاه یک هزار و ۷۷۳ کارگاه ۶ تا ۱۰ نفره، یک هزار و ۶۸۰ کارگاه ۱۱ تا ۵۰ نفره و ۴۰۳ کارگاه ۵۰ نفر به بالا هستند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تاکید کرد: ۲۹.۶ درصد کارگران استان در بخش کشاورزی، ۲۹.۵ درصد در بخش صنعت و ۴۰.۹ درصد کارگران در بخش خدمات مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته کارگر گفت: مبارزه با فقر مطلق از برنامه های دولت در سال جاری است که افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند اما شرایط مالی ضعیفی دارند حمایت خواهند شد.

وی به اهمیت ارزش گذاری روز کارگر و تجلیل از کارگران اشاره کرد و گفت: هر شهروند تقدیر از یک کارگر برنامه ای است که این هفته اجرا می‌شود.

شعبانی با اشاره به شرایط شیوع کرونا در  کشور در سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در زمان شیوع این بیماری، جامعه کارگری چرخ تولید و صنعت را حفظ کرد و نگذاشت این چرخ بخوابد.

شعبانی یادآور شد: در حوزه اشتغال به مشاغل موجود کمک می‌کنیم تا تعدیل نیرو صورت نگیرد و با پرداخت تسهیلات و هم‌چینن صیانت از اشتغال موجب حفظ اشتغال می‌شویم که خود یک هنر است و جهت توسعه فضای کسب و کار نیز تسهیلات اهدا خواهد شد.

وی در رابطه با تسهیلاتی که توسط دولت با محوریت کارگروه اشتغال به فضای کسب و کار واریز می‌شود، بیان کرد: تسهیلاتی هم‌چون تسهیلات توسعه روستا از محل صندوق ذخیره ارزی با نرخ ۶ و ۱۰ درصد وام، تسهیلات مشاغل خانگی تا سقت تهسیلات ۱۰۰ میلیون تومان و نرخ وام ۴ درصد، تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه و نرخ وام ۱۴،۱۲،۸ درصد، تسهیلات تبصره ۱۶ قرض الحسنه مربوط به دستگاه‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی و در نهایت تسهیلات مربوط به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه حداقل دستمزد امسال مبلغ چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است، اظهار کرد: بیکاری فارغ‌التحصیلان از عمده مراجعات مردم به اداره کار است و در اولویت اول قرار دارد و اولویت دوم ما برای مراجعه‌کنندگانی است که می‌خواهند تغییر شغل بدهند و قشر بعد از این دوسته افراد خیلی کمی هستند که به دنبال کار اداری هستند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز