خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در نشست رسانه‌ای:

برای جبران عقب ماندگی‌های کهگیلویه و بویراحمد باید تلاش بیشتری کنیم/ معیشت مردم دچار مشکل شده است

برای جبران عقب ماندگی‌های  کهگیلویه و بویراحمد باید تلاش بیشتری کنیم/ معیشت مردم دچار مشکل شده است
کد خبر : ۱۲۱۸۴۶۸

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در نشست رسانه ای تاکید کرد که در شرایط کنونی، به معیشت و رفاه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خدشه وارد شده و مسئولان باید تدابیر ویژه‌ای بیندیشند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " جبار کیانی پور " در نشست رسانه ای گفت: معیشت و رفاه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کنونی دچار خدشه شده و برای رفع کاستی ها در این حوزه و جبران عقب ماندگی ها باید تلاش بیشتری کنیم.

وی با تشریح برخی ملاک‌های توسعه‌ای در راستای بهبود وضعیت رفاه و معیشت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: قیمت ها متاثر از عرضه و تقاضا، ارزش پول ملی، تولید و موارد دیگر است و باید به جای کُنترل دستوری قیمت‌ها که در آینده اثرات زیان‌بارتری برای مردم به همراه دارد، به دنبال تقویت قدرت خرید مردم، ثروتمندتر شدن مردم و افزایش ارزش پول ملی بود.

کیانی پور افزود: بپذیریم در بُرهه‌های مُختلف از فرصت‌های عرضه شده دولت‌ها در محرومیت زدایی بهره کافی نبرده‌ایم و اکنون در جایی هستیم که حق مردم استان نیست، پروژه‌های بیشماری امروز به دلیل نبود منابع نقدی درجا زده و میلیاردها تومان پول در پروژه‌های نیمه تمام معطل مانده که نتیجه آن نارضایتی مردم است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات پیشروی بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: بروکراسی اداری، معطل ماندن بخش زیادی از استان برای سرمایه گذاری به دلیل معارضات مختلف، مانع شدن خود ادارات در مسیر سرمایه گذاری بدلیل وجود بروکراسی ها، نبود نقدینگی لازم و بی‌برنامگی برای تربیت نیروهای کاردان و شایسته، بخشی از چالش‌ها پیش روی بخش خصوصی در این استان است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: ما در استان کهگیلویه و بویراحمد شیوه تامین مالی به جز بانک‌ها نداریم و این یک نقص است، تاکنون نتوانسته‌ایم از زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشارکتی به درستی استفاده‌ای داشته باشیم.

کیانی پور، فاصله توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را با سایر استان‌ها زیاد و معنادار دانست و اظهارداشت: باید این عقب ماندگی ها جبران شود.

وی گفت: تمام واحدهای اقتصادی فعال در استان باید درآمد مالیاتی، ارزش افزوده و سود بازرگانی شان را در استان هزینه کنند، این موضوع مصوب شده و باید حتما اجرا شود تا کمکی حداقل به امورات روتین شهری در استان باشد.

این فعال اقتصادی در بخشی دیگر از سخنان خود از وقوع برخی اتفاقات اجتماعی که بسترساز نارضایتی مردمی است، اظهار تاسف کرد و یادآورشد: اتفاقات بد اجتماعی قطعاً متاثر از تورم، کاهش قدرت خرید مردم، بیکاری، فقر و سایر مسائل است و البته اتفاقات امروز قطعاً ریشه در شیوه کار گذشته همه ما دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز