خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین عنوان کرد:

استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها برای تسهیل ارائه خدمات قضایی در قزوین

استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها برای تسهیل ارائه خدمات قضایی در قزوین
کد خبر : ۱۲۱۵۷۹۳

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضایی استان در سال جاری با تمام توان و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، ضمن حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان استان، از دستاوردهای این شرکت‌ها در درون مجموعه نیز استفاده خواهد کرد، تا خدمات قضایی به سهولت در اختیار شهروندان قرار گیرد و این امر با رویکرد دانش‌محور محقق خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمد قاسمی در نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های دانش‌بنیان که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب و بیانات ایشان در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و قشر نخبه کشور در واقع فصل‌الخطاب است و بدون‌شک رهنمودهای ایشان چراغ راه تمامی دستگاه‌ها و نهادها خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: یکی از مولفه‌ها و محورهای اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان کشور است و در این مسیر اگر تمامی دستگاه‌ها و نهادها به درستی عمل کنند، کشور در مسیر تعالی قرار گرفته و اقتصاد مقا‌متی در شرایط جنگ اقتصادی محقق می‌شود.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی بر اساس قانون در حوزه تولید و صنعت مستقیماً وظیفه‌ای ندارد، اما در راستای عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب، پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه در این حوزه ورود کرده و حضور دستگاه قضایی در این عرصه گره‌گشای بسیاری از موانع و مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان بوده و است.

این مقام قضایی استان قزوین تصریح کرد: هرچقدر ظرفیت‌های اشتغال‌زا در کشور کاهش یابد، بی‌تردید شاهد افزایش سطح جرائم و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود و به همین خاطر هرچقدر حمایت‌ها در حوزه‌های اشتغال‌زا پررنگ‌تر شود، تنش‌های جامعه که بیشتر ناشی از مسائل معیشتی و اقتصادی است، کاهش یافته و جامعه به سمت سلامت و سعادت حرکت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: یکی از این اولویت‌های در راستای تحقق شعار سال، حمایت کامل و همه‌جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان در چارچوب نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی است و قطعاً دستگاه قضایی استان به این اولویت نگاه ویژه خواهد داشت.

قاسمی یادآور شد: اگر تولید به صورت دانش‌بنیان و بومی باشد بی‌شک اثرگذاری آن نیز برای کشور بیش از پیش خواهد بود و مهم‌ترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، معرفی تولیدات و دستاوردهای آن‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: کارگروهی تخصصی در ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان ویژه شرکت‌های دانش بنیان تشکیل می‌شود و مسائل، مشکلات و موانع این شرکت‌ها به صورت موردی بررسی و تا حد‌امکان مرتفع خواهد شد‌، تا فعالان این حوزه دغدغه‌ای جز مقوله تولید نداشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال صرفاً با مکاتبات اداری، برگزاری نشست‌ها و در کلام محقق نخواهد شد، بلکه در این حوزه باید عملاً وارد میدان شد و این آمادگی در دستگاه قضایی استان وجود دارد، تا موضوعات این حوزه را به صورت میدانی پیگیری کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز