خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مطرح کرد؛

ضرورت استقرار سامانه یکپارچه شهرسازی در شهرداری‌های خراسان رضوی

ضرورت استقرار سامانه یکپارچه شهرسازی در شهرداری‌های خراسان رضوی
کد خبر : ۱۲۱۰۰۹۵

شورای سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به عنوان نایب رئیس و شهرداران ۹۴ شهر استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، در این جلسه علاوه بر تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان همیاری و شرکت‌ها و موسسات تابعه آن،  تعدادی از طرح ها و برنامه های اقتصادی و اجرایی این نهاد نیز با رای شهرداران مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در این جلسه عنوان کرد: با توجه به پیشرو بودن سال جدید و تراکم فعالیتها و خدمات مورد نیاز شهروندان، بار دیگر باید تلاش های گسترده شهرداریها را شاهد باشید تا بتوانند خدمات خوبی را شهروندان و زائران در ایام نوروز بدهند.

جواد خدائی همچنین با قدردانی از تلاش های شهرداران عضو هیات مدیره سازمان همیاری به عنوان نمایندگان شهرداری های کل استان که دلسورانه پای کار هستند، افزود: آنچه که امروز به عنوان عملکرد شرکتها و موسسات سازما شاهد هستیم محصول تصمیمات گذشته بوده که باید نقاط قوت آن تقویت و نقاط ضعف آن پوشش داده شود.

وی همچنین بر لزوم استقرار سامانه یکپارچه شهرسازی در شهرداری ها به عنوان یک ماموریت مهم توسط سازمان همیاری تصریح کرد: باید در این راستا با استفاده از تیم های کارآمد، تجربه شهرهای بزرگ، حوزه بندی و ...  ظرف مدت ۶ ماه آینده مطالعات و برنامه ریزی و کارهای اولیه استقراز این سامانه در جند شهر مهم تر آغاز شود تا با راه اندازی نهضتی در این حوزه شاهد حل مهمترین دغدغه شهرداران باشیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی های هیات مدیره سازمان همیاری در جهت شناسایی هرچه بیشتر نیازها و دغدغه های شهرداران افزود: تلاش داریم تمام ۹۴ شهرداری را به صورت دسته بندی شده تقسیم کنیم و از فرصت جلسات هیات مدیره سازمان برای شنیدن مشکلات شهرداران و بررسی و مرور مسایل شهرها به نحو مناسی استفاده کنیم تا بتوانیم سرعت بیشتری اقدام و تصمیم گیری لازم را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی نیز در جلسه شورای این سازمان با تبریک روز شهردار و فرارسیدن تولد امام زمان(عج) و قدردانی از حضور شهرداران از اقصی نقاط استان در جلسه شورای سازمان گفت:  با توجه به بررسی هایی که داشتیم ظرفیت های بسیار بالایی در سازمان وجود دارد که مغفول مانده و با تغییر نگاه ها، این مجموعه می تواند مشکلات زیادی را در حوزه اقتصاد استان حل کند.

محمدرضا تازیکی با بیان اینکه تلاش داریم در ایجاد تعادل اقتصادی بین شهرداریها گام برداریم، ادامه داد: ما به شهرداری کلان شهر مشهد کمک میکنیم اما اگر بتوانیم به پروژه های عمرانی و برنامه های اقتصادی سایر شهرداریها نیز ورود پیدا کرده و تعادل برقرار کنیم، این امر به توانمند سازی حوزه مدیریت شهری استان کمک شایانی خواهد کرد.

وی به ضرورت توجه به حوزه های کلان و مغفول مانده اقتصادی استان تاکید و عنوان کرد: برنامه ریزی های سال آتی سازمان بر مبنای افزایش درآمدهاست از این رو ورود به حوزه بازرگانی خارجی طبق اساسنامه، آموزش، توانمندی و بهره گیری مناسب از نیروی انسانی، کاهش هزینه ها، ورود به حوزه حمل و نقل، تامین اقلام، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها، حمایت از شهرداریهای کم برخوردار از طریق تامین اعتباری نیازمندیهایشان، تهیه بانک جامع اطلاعات و تجمیع ماشین آلات دهیاریها وشهرداریها و ...  را به طور جدی در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به جدیت و تلاش هیات مدیره برای ورود موثر سازمان به حوزه های گوناگون اقتصادی، گفت: از سوی دیگر نگاه خوبی نیز به ظرفیتهای شهرداریها برای ایجاد درآمد پایدار داریم و دست همکاری شهرداران را به گرمی می فشاریم و انتظار داریم که شهرداریها نیز بیش از پیش همیار ما باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز