خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی یزد خبر داد؛

راه اندازی مرکز ۲۴ ساعته راهنمای مسافران نوروزی در یزد/۶۰ درصد ظرفیت اسکان استان یزد تکمیل است

راه اندازی مرکز ۲۴ ساعته راهنمای مسافران نوروزی در یزد/۶۰ درصد ظرفیت اسکان استان یزد تکمیل است
کد خبر : ۱۲۰۹۷۱۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از راه اندازی مرکز ۲۴ ساعته راهنمای مسافران نوروزی در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، احمد آخوندی در نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان با بیان اینکه پس از دو سال از شیوع کرونا در سومین سال میزبان مسافران هستیم اظهار داشت: پیش بینی می شود تعداد زیادی از مسافران را در یزد پذیرا باشیم که اسکان مدارس نیز در این زمینه آماده شده است.

وی با بیان اینکه جذب گردشگران با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی است افزود: خوشبختانه آموزش و پرورش در مدت کوتاه ۲۷۲ مدرسه را برای پذیرش مسافران آماده سازی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین دستگاه ها صورت گرفته و اولویت اسکان نیز در اقامتگاه های رسمی است اضافه کرد: پس از تکمیل ظرفیت به سمت اسکان آموزش و پرورش خواهیم رفت که البته در مدارس هم اسکان با اولویت فرهنگیان است اما در شهرستان ها غیرفرهنگی نیز پذیرش می شوند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار اقدامی در دستور کار است تا در مبادی ورودی استان مسافران راهنمایی شوند و با ارائه نقشه شهر و معرفی اقامتگاه راهنمایی شوند عنوان کرد: از روز شنبه نیز مرکز پاسخگویی ۲۴ ساعته راهنمایی مسافران و اسکان در استان راه اندازی خواهد شد که مسافران از بدو حرکت بدانند در کجا می توانند مستقر شوند.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ساماندهی بافت تاریخی در ایام نوروز اظهار داشت: از روز جمعه در ورودی های بافت، تردد خودروها جلوگیری خواهد شد و فقط ساکنان می توانند با وسیله نقلیه خود ورود داشته باشند.

وی افزود: برای این موضوع از ساکنان بافت کمک گرفته شده که در دو شیفت در این زمینه راهنمای بازدیدکنندگان خواهند بود و در بحث امنیت بافت تاریخی نیز از نیروهای محلی و بسیج محلات کمک گرفتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان اینکه برای اسکان ۳۵ هزار نفر در یزد پیش بینی شده و آمادگی داریم تصریح کرد" پیش بینی شده تا در صورت حبروز حوادث طبیعی و غیرمترقبه از ظرفیت مساجد و حسینیه ها نیز بهره ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص شرایط جوی استان نیز عنوان کرد: شرایط جوی مساعد است و امکان برپایی چادر مسافرتی در بوستان های یزد و صحن امامزادگان نیز پیش بینی شده است.

آخوندی همچنین با بیان اینکه تلاش داریم تا سالی بدون خطر برای مسافران داشته باشیم گفت: در هر ۳۰ کیلومتر مسافت نیروها و عوامل راهداری و پلیس همچنین نیروهای امدادی هلال احمر مستقر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد تکریم سالمندان و معلولان را از اولویت های این دستگاه در ایام نوروز برشمرد و اظهار داشت: در چند نقطه از اماکن گردشگری در سطح استان ویلچر با مشارکت سازمان بهزیستی برای سالمندان پیش بینی شده تا گردشگر و مسافر دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز