خبرگزاری کار ایران

محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ در خراسان رضوی

محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ در خراسان رضوی
کد خبر : ۱۲۰۹۵۹۶

رئیس پلیس راه خراسان رضوی، محدودیت و ممنوعیت ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سرهنگ حسین میش مست در تشریح این خبر بیان داشت: در اجرای ابلاغیه پلیس راه راهور ناجا با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ و به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقا ضریب ایمنی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور از روز چهارشنبه تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان روز یکشنبه تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ به شرح زیر اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به محورهای آزادراهی و بزرگراهی مشهد – قوچان، مشهد – سبزوار، مشهد- تربت حیدریه و بالعکس، گفت: تردد انواع تریلر و کامیون در ساعات و تاریخ های ذکرشده در این محورها ممنوع است: الف) از ساعت ۰۷۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ب) از ساعت ۰۷۰۰ الی ۲۲۰۰ تاریخ های ۱، ۴،۸ ،۱۳ و ۱۴/۰۱/۱۴۰۱. 

این مقام انتظامی اظهار داشت: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثناء  حاملین مواد سوختی، بهداشتی، کالای اساسی و یا دارای مجوز در تاریخ ۱۳/۰۱/۱۴۰۱ در کلیه محورهای برون شهری کشور ممنوع است. 

سرهنگ میش مست تصریح کرد: عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها و بزرگراه های استان و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب کند ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی با بیان این که در تمامی محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود، گفت: عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل موادسوختی و فاسد شدنی، بهداشتی، ضدعفونی کننده و کالاهای اساسی(گندم، جو، برنج، سویا، دانه های روغنی و ...)  یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه هایی اعمال می شود که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آن ها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حمل و نقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت ٧ صبح روز چهارشنبه تاریخ ۲۵ اسفند تا ساعت ۰۷۰۰صبح روز جمعه تاریخ ۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ و از ساعت ۰۷۰۰ صبح روز یکشنبه تاریخ ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ تا ساعت ٧ صبح روز سه شنبه تاریخ ۹فروردین ۱۴۰۱ و همچنین از ساعت ۰۷۰۰ صبح روز جمعه تاریخ ١٢ فروردین ١۴٠١ تا ساعت ۰۷۰۰ صبح روز دوشنبه تاریخ ۱۵فروردین ۱۴۰۱  ممنوع است. 

رئیس پلیس راه استان با بیان این که صدور مجوز عبور برای خودروهای محموله ترافیکی از تاریخ ٢۵ اسفند الی ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ممنوع است، گفت: برای تاریخ های ۹،۶،۵ و ١٠ فروردین صرفاً برای محمولات ترافیکی دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادرکننده، مجوز عبور محموله صادر می شود.

سرهنگ میش مست اظهار داشت: ورود و تردد کلیه خودروهای ترانزیت موادسوختی از ساعت ۰۷۰۰صبح روز چهارشنبه تاریخ ۲۵/۱۲/۱۴۰۰ الی ساعت ۰۷۰۰صبح روز جمعه تاریخ ۵/۱/۱۴۰۱ و از ساعت ۰۷۰۰ صبح روز یکشنبه تاریخ ۷/۱/۱۴۰۱ الی ساعت  ۰۷۰۰صبح روز سه شنبه تاریخ ۹/۱/۱۴۰۱ و همچنین از ساعت ۰۷۰۰ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۱۱/۱/۱۴۰۱ تا ساعت ۰۷۰۰ صبح روز یکشنبه تاریخ ۱۴/۱/۱۴۰۱  ممنوع است، ضمن این که خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۱۴۰۱ صرفاً در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود. 

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به اعمال محدودیت های پیش بینی نشده در محورهای تحت پوشش استان، به منظور کنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه، پلیس راه استان با هماهنگی پلیس راه ناجا و به صورت مقطعی و منطقه ای با در نظر گرفتن فرصت کافی برای اطلاع رسانی تصمیمات مقتضی اتخاذ می کنند، همچنین مراتب به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و توسط پلیس راه ناجا به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاع داده می‌شود.  

وی افزود: در صورت عادی بودن وضعیت تردد در محورهایی که درآن ها محدودیت و ممنوعیت ترافیکی پیش بینی شده است، پلیس راه استان با هماهنگی پلیس راه ناجا می تواند ضمن اطلاع رسانی نسبت به عدم اجرای محدودیت در تاریخ های در نظر گرفته اقدام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز