خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین:

ایجاد گمرک در منطقه چرم سازی از پیگیری‌های مهم اتاق بازرگانی قزوین است/ فعالیت 700 فعال اقتصادی در اتاق بازرگانی استان

ایجاد گمرک در منطقه چرم سازی از پیگیری‌های مهم اتاق بازرگانی قزوین است/ فعالیت 700 فعال اقتصادی در اتاق بازرگانی استان
کد خبر : ۱۲۰۹۳۴۵

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: ایجاد گمرگ در منطقه چرمسازی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که در شرایط حاضر که گمرک در جای دیگری است به دلیل خطرناک بودن مواد سوختی، اگر اتفاقی رخ دهد جبران ناپذیر خواهد بود و اتاق بازرگانی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این امر را پیگیری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی بخشنده در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: در انقلاب مدیا یا همان خبرگزاری‌ها شاهد این هستیم که قدرت انتقال خبرها زیاد شده و در دنیا به راحتی تصمیم سازی می‌کنند و از این رو باید در حوزه رسانه حرفه‌ای‌تر عمل کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در سه سال گذشته در اتاق بازرگانی سعی کردیم اتاق را به زمانی بازگردیم که به صورت قانون نانوشته در فضاهای اجتماعی ما بوده است و اگر مشکلی پیش می‌آمد بازری‌ها برای حل مشکلات پیشقدم می‌شدند و جالب اینجا است که در اتاق‌های بازرگانی در چند دهه اخیر کمتر از فعالین حقیقی حضور داشتند و بیشتر دولتی‌های بازنشسته در آن فعال بودند.

وی بیان کرد: در این سه سال دو کار اساسی صورت گرفت یکی اینکه فعالین اقتصادی واقعی و غیرواقعی از هم تمایز داده شده و سعی شد فعالین واقعی برجسته شوند.

این مسئول افزود: در اتاق بازرگانی استان بیش از 700 فعال اقتصادی فعال هستند و اتاق برای اولین بار ساخت ساختمان پلیس امنیت اقتصادی را برعهده گرفت و همین امر مورد استقبال پلیس بین الملل هم قرار گرفت و این‌ها به این معنا است که فراهم کردن زیرساخت‌ها می‌تواند به نتایج مثبت منجر شود.

وی عنوان کرد: "ما می‌توانیم" دومین موضوعی بود که مورد توجه قرار گرفت و به این باور رسیدیم که می‌توان از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد و تمام چیزی که در ساختمان اتاق بازرگانی استان قرار دارد ساخت داخل است و این ساختمان اردیبهشت ماه 1401 به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

بخشنده اظهار کرد: پیگیری عملی کردن مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از مواری بود که مورد توجه ما قرار گرفت برای مثال پیگیری مصوبات مرتبط با شهرک چرمسازی که گویی فرزند ناتنی استان است و کسی برای آن کاری انجام نمی‌دهد از جمله آن‌ها بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در مسئولیت اجتماعی هم کارهای بسیار زیادی انجام شده است.

وی گفت: هزینه‌های کشور به میزانی بالا رفته که درآمدهای نفتی ما عددی نیست که حتی بتواند هزینه‌های جاری کشور را تامین کند.

زمان خدمات مجانی گذشته است

این مسئول عنوان کرد: یکی از شعارهای من این است که زمان خدمات مجانی گرفتن تمام شده است و در اتاق بازرگانی به اعضا گفته می‌شود باید در چارچوب خدماتی که دریافت می‌کنید باید هزینه کنید و همین باعث حاشیه سازی شد که اتاق بازرگانی پول دریافت می‌کند.

وی بیان کرد: ما عادت کردیم که همیشه بدون اینکه افراد را بشناسیم قضاوت کنیم و طبیعتا هر کسی بیشتر کار می‌کند غلط املایی بیشتری دارد و ما هم غلط املایی بیشتر داریم و به جای اینکه انتقاد کنند به طور کلی ما را به حاشیه می‌برند اما سعی می‌کنیم عقلانی و در چارچوب قانون عمل کنیم.

بخشنده ادامه داد: به دنبال تاسیس تلویزیون اینترنتی بین المللی به زبان‌های مختلف هستیم تا بتوان ظرفیت‌های بسیار بالای استان را ارائه دهیم و از رسانه‌ها دعوت می‌کنم بدون در نظر داشتن گرایش‌های سیاسی به این کار بزرگ بپیوندند تا با رویکرد اتفاقات اقتصادی بتوان در سطح دنیا فعال بود و در اتاق بازرگانی به روی همه افرادی که تمایل به همکاری دارند بدون هیچ محدودیتی باز است.

وی اظهار کرد: نیاز به سرمایه‌گذارهای کلان ملی است و ناگزیر هستیم که به این سمت برویم اما حرکت ما به این سمت بسیار ضعیف بوده باید از سمت کشت‌های سنتی به سمت کشت‌های نوین برویم و در دپارتمان بخش کشاورزی به این سمت خواهیم رفت اما نیاز به حمایت داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین افزود: کشت فراسرزمینی به دلیل جنگ اقتصادی در منطقه جریان دارد و هر جا ورود می‌کنیم رقبا؛ ما را از میدان به در می‌کنند و به دلیل عدم حمایت خیلی موفق نبوده‌ایم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز