خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس خبرداد:

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس
کد خبر : ۱۲۰۶۵۲۱

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب به بندرعباس خبرداد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، شهروز شجاعی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فاز دوم طرح انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب به بندرعباس فردا ۱۹ اسفندماه با حضور  وجیه ا... جعفری، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو)، استاندار هرمزگان، مجمع نمایندگان استان در مجلس و سایر مسئولان محلی کلنگ زنی می شود.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس افزود: بازسازی، ارتقا، توسعه و بهربرداری ظرفیت تصفیه خانه بندرعباس و ایستگاه پمپاژ اصلی فاضلاب در فاز دوم دیده شده است. به گفته شجاعی، ایجاد ساختاری واحد برای تأمین آب پایدار صنایع غرب بندرعباس و بهبود منابع آبی، رفع چالش محیط زیستی شهر بندرعباس و سالم سازی اکوسیستم کرانه های خلیج فارس از دیگر اهداف این فاز است.

وی خاطرنشان کرد:عملیات اجرایی طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده به صنایع مولد هرمزگان در ۷ فاز اجرا می شود.

 مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس اضافه کرد: این عملیات از ابتدای سالجاری با اعتبار پیش بینی شده ۳۰ هزار میلیارد ریال آغاز شده است.

شجاعی با اشاره به اینکه فاز نخست را عملیات مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و احداث ایستگاه پمپاژ انتقال پساب شامل می شد، عنوان کرد: در فاز دوم بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه موجود و  ایستگاه پمپاژ اصلی فاضلاب از ۶۴ هزار مترمکعب در شبانه روز به ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین  در خصوص وضعیت این پروژه در شهر بندرعباس اظهار کرد: در حال حاضر در تعدادی از بخش های در نظر گرفته شده زیست محیطی توانستیم به وضعیت مطلوب برسیم اما برای اینکه به صراحت بگوییم آلودگی فاضلاب بندرعباس وجود ندارد نیاز به پایان هر هفت فاز و رعایت تمام موارد اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس ادامه داد: ایمیدرو، فولاد هرمزگان، پالایشگاه نفت بندرعباس، صبا فولاد خلیج فارس، صنایع ملی مس ایران، ستاره سیمین هرمز و مادکوش از بنگاه های اقتصادی هستند که در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز