رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز خبرداد
دستگاه تی ام اس در 7 هزار دستگاه تاکسی شیراز نصب می شود/ رونمایی اپلکیشن سرو در اردیبهشت و هفته شیراز
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: سیستم هوشمند سازی ناوگان تاکسی (TMS) در دو بخش کارایی و عملکرد با پرداخت کرایه تاکسی بصورت الکترونیکی باعث رفع چالش پول خرد در ناوگان تاکسیرانی شهر شیراز می شود.
به گزارش ایلنا، پیمان باباخانی تصریح کرد: در این سامانه برای قابل دسترسی بودن پرداخت الکترونیکی کرایه ، چندین روش پرداخت مدنظر قرار گرفته است که کارت شتاب ،کارت شهروندی و کد QR با توجه به اپلیکیشن که در اختیار رانندگان و مسافران است امکان پرداخت کرایه فراهم می شود، اما چهارمین روش کیف پول الکترونیکی متمرکز است .
وی از تفاهم نامه با بانک برای نصب دستگاه های پرداخت الکترونیک برروی ناوگان تاکسیرانی خبر داد و تصریح کرد: وام ۱۰ میلیون تومانی با باز پرداخته سه سال وسود ۴درصد برای نصب دستگاه برروی تاکسی ها به رانندگان اختصاص داده می شود که اقساط این وام از تراکنش صورت گرفته طی چند سال کار کسر می شود .
او با بیان اینکه پرداخت الکترونیک کرایه مطالبه عمومی شهروندان شیرازی بوده است، خاطر نشان کرد : دستگاه تی ام اس در 7 هزار دستگاه تاکسی نصب می شود.
باباخانی در ادامه از ارائه خدمات همراه با تخفیف به ناوگان تاکسیرانی بعنوان برنامه های در دستور سازمان و ازطریق خانه های خدمات خبر داد و افزود: با توجه به عملکرد رانندگان تاکسی در سطح شهر خدمات خودوریی و تسهیلات برای خرید تجهیزات ناوگان در نظر گرفته شده است که این خدمات از طریق ۲ خانه خدمات شامل خانه خدمات زنده یاد زهتاب زاده درمیدان شهید شیرودی و خانه خدمات مطهری جنوبی به رانندگان ارائه می شود .
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر عنوان کرد: ارایه خدمات به رانندگان طبق پیمایش مسیر و امتیازهای کسب شده تعلق میگیرد و هر راننده ای که بیشترین تراکنش را کسب نماید قطعا از امتیازهای بیشتری برخوردار هست که در این روش خدمات براساس عدالت در عملکرد بین رانندگان توزیع می شود .
باباخانی از ارائه تخفیف ها به رانندگان با توجه به قیمت های مصوب در مرکز خانه خدمات تاکسی اشاره کرد و ادامه داد : برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی برنامه ریزی جهت اختصاص وام نوسازی هزار دستگاه تاکسی در مرحله اول در دستور کار سازمان قرار دارد و این امتیاز براساس ناوگان فعال و غیر فعال تعیین میشود که از دیگر مزایای هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی است .
باباخانی همچنین از فاز دوم هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی شامل کرایه براساس پیمایش مسیر خبر داد و عنوان کرد: با پرداخت کرایه براساس پیمایش مسیر ، اختلاف کورس که مورد چالش بین مسافر و راننده است مرتفع خواهد شد که با نصب نرم افزار برروی تاکسی ها ، ورود مسافر به راننده تاکسی اعلام می شود و در پایان مسیر نیز کرایه محاسبه می شود .
او همچنین از اختصاص اپلیکیشن سرو برای تاکسی تحت نظارت سازمان خبر داد و گفت : اپلیکیشن تاکسی های اینترنتی شهرداری به نام سرو یک اپلیکیشن واحد است که اتوبوس ها و تاکسی ها می توانند خدمات را به مسافران بصورت اینترنتی ارائه دهند.
باباخانی از رونمایی اپلکیشن سرو در اردیبهشت و هفته شیراز خبرداد.
ریس سازمان تاکسیرانی با تاکید بر این مطلب که شهرداری متولی حمل و نقل عمومی در شهرشیراز است خاطر نشان کرد : تاکسی ها در سطح شهر ویترین هستند ، پس توجه به زیبایی و فرهنگی بودن تاکسی ها ،د در انتقال فرهنگ بسیار تاثیر گذار است .
وی همچنین از نوسازی و هوشمند سازی ناوگان اتوبوسرانی یا همان BMS که ازبرنامه های در دستور کار سازمان است خبر داد و تصریح کرد : فاز اول این سیستم سال ۹۲ شروع شد اما فاز اول دوم تاکنون محقق نشده است و هم اکنون طرح کامل و جامع فاز دوم آماده سازی شده است و در دستور اجرا قرار دارد .
ریس سازمان حمل و نقل مسافر تصریح کرد:با نصب این اپلیکیشن علاوه بر نظارت بر عملکرد رانندگان ناوگان اتوبوس زمان رسیدن به مبدا و مقصد ، عدم توقف درطول مسیر ، سرعت زیاد و کم توسط مرکز مانیتورینگ ساز مان رصد می شود .
او ادامه داد : با توجه به نظارت هوشمند بر عملکرد ناوگان اتوبوسرانی کلیه رفتارهای راننده اتوبوس بررسی می شود و هرگونه تخلف با جریمه همراه می باشد .
باباخانی با اشاره بر این مطلب که در سال 94 و براساس اخرین سرشماری ۱۲/۸درصد شهروندان از اتوبوس برای تردد استفاده می کنند عنوان کرد : به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی چند باره اتوبوس ها این درصد پایین امده است که با تزریق واکسن و کنترل شیوع بیماری کرونا امیدواریم در سال آینده سفرها به ۱۲/۸درصد برسد.
وی همچنین از تزریق 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان خبر داد و گفت :این اتوبوس ها جدید وارد خطوط می شوند اتوبوس های جدید گازسوز نیستند.