خبرگزاری کار ایران

معاون بهره برداری برق منطقه ای گیلان خبر داد؛

گشت‌های دوره‌ای برای پایش مستمر خطوط برق استان گیلان

گشت‌های دوره‌ای برای پایش مستمر خطوط برق استان گیلان
کد خبر : ۱۲۰۳۰۳۵

معاون بهره برداری برق منطقه ای گیلان با اشاره به انجام گشت‌های دوره‌ای و بازدید مولتی کوپتری برای پایش مستمر خطوط، گفت: تامین برق پایدار وظیفه برق منطقه ای است.

به گزارش ایلنا از رشت، بهروز قربان پور با اشاره به اینکه تعمیر و نگهداری بهینه خطوط انتقال نیروی برق، اظهار کرد: با توجه به عبور این خطوط از مناطق صعب العبور کوهستانی، کوهپایه‌ای و جلگه‌ای گیلان، یکی از وظایف ذاتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان در راستای تأمین مطمئن و پایدار انرژی برق است.

وی افزود: برای انتقال تجهیزات و همچنین تعمیر و نگهداری حدود ۶۳۰۰ برج خطوط نیاز به جاده دسترسی بود که با توجه به شرایط اقلیمی خاص استان گیلان احیای این راه‌های دسترسی ضروری و اساسی است و این امر باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خطوط می‌شود.

قربان پور با اشاره به سابقه دار بودن خروج خط انتقال در منطقه گلسرک امام زاده هاشم، گفت: به منظور کاهش زمان اعمال خاموشی ناشی از خروج احتمالی این خط ناشی از عوامل خارجی به ویژه برخورد درختان منابع طبیعی، با بکارگیری تجهیزات راه سازی نسبت به احیای این جاده اقدام شد تا در صورت خروج این خط از شبکه نسبت به رفع عیب در اسرع وقت اقدام شود.

وی افزود: این جاده و سایر جاده‌های منتهی به خطوط ۴۰۰ کیلوولت از سال ۷۷ همزمان با احداث خط در اختیار و تحت بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان قرار گرفته و شرکت هر ساله به تناسب بودجه تخصیص یافته، نسبت به احیا جاده‌های دسترسی این خط و سایر خطوط انتقال در سراسر استان اقدام می‌کند.

قربان پور در خصوص اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از سرقت تجهیزات برق، گفت: سرقت قطعات دکل، تنها مختص به استان گیلان نبوده اما این شرکت جهت جلوگیری و کاهش سرقت قطعات دکل و همچنین کاهش احتمال حوادث جانی، تاکنون اقداماتی نظیر گشت دوره‌ای، بازدید مولتی کوپتری، جوشکاری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: همچنین با همکاری نیروی انتظامی استان گیلان موفق به شناسایی و دستگیری برخی از سارقین شده ایم و اقدامات لازم در این خصوص در حال پیگیری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز