خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بستری های کرونایی کرمانشاه در حال افزایش است / هنوز محدودیت های تردد اعمال نشده است

بستری های کرونایی  کرمانشاه در حال افزایش است / هنوز محدودیت های تردد اعمال نشده است
کد خبر : ۱۱۹۸۲۲۳

فرماندار کرمانشاه از افزایش تعداد بستری های کرونایی در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

فض الله رنجبر در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: بهترین راهکار برای خروج از موج ششم کرونا  را رعایت از طرف خود مردم‌  و همچنین رعایت فاصله گزاری اجتماعی وعدم شرکت در مراسمات شلوغ و تجمعات است.

وی افزود:  بدون شک حضور در اماکن سربسته و شلوغ خطر شیوع بیماری را افزایش می دهد و از مردم خواستاریم در اینگونه مکان ها حتی امکان حضور نداشته باشند و در صورت حضور حتما از ماسک استفاده کنند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره با افزایش آمار بستری ها در استان افزود : در حال حاضر ۴۰۰ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که این آمار در حال افزایش است و از این تعداد حدود ۲۲ نفر مریض بدحال داریم که به دستگاه اکسیژن وصل هستند.

رنجبر تاکید کرد: با توجه به افزایش مراجعات و بستری ها اعلام محدودیت ها را اینگونه توصیف کرد که که فعالیت می تواند صورت بگیرد اما باید پروتکل های بهداشتی حتما رعایت شود.

رنجبر با  اشاره به اعمال محدودیت ها در مدارس تصریح کرد : در شهرستانهای قرمز و نارنجی محدودیت ها در مدارس اعمال شده است و درس ها باید در شبکه شاد پیگیری شود و در فضای مجازی معلمان باید به تدریس ادامه دهند.

استفاده از ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ درصدی سالن های ادارات برای اجتماعات از دیگر نکاتی بود که فرماندار کرمانشاه به آن اشاره داشت و گفت ، سازمان آرامستان ها هم موظف شده است که تا حدامکان از تجمع زیاد مردم در مراسمات ختم جلوگیری کنند. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر محدودیت ترددی اعمال نشده است و بیشتر نظارت و بازرسی در بازار و اصناف مورد تاکید است و اکیپ های بازرسی بهداشت و اتاق اصناف بصورت مستمر بازرسی ها را انجام می دهند.

وی گفت: مکان های عمومی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند از طریق معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی معرفی خواهند شد و جریمه و محدودیت های بر این اماکن اعمال خواهد شد. 

رنجبر در پایان اشاره ای هم به فعال شدن ستاد سفر کرد و گفت : هرچند به دلیل شیوع کرمانشاه از هموطنانمان دعوت نمی‌کنیم که به  کرمانشاه سفر کنند اما با این حال ستاد سفر استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز