خبرگزاری کار ایران

ایلنای خراسان رضوی خبر می دهد؛

ابهام در وضعیت سومین گزینه شهردار معرفی شده کاشمر پس از ۶ ماه

ابهام در وضعیت سومین گزینه شهردار معرفی شده کاشمر پس از ۶ ماه
کد خبر : ۱۱۹۵۴۵۰

در حالی که هفته گذشته، رئیس شورای شهر کاشمر از عدم تأیید گزینه سوم شهرداری این شهر خبر داده بود، نایب رئیس شورا این ادعا را رد کرد و گفت: فرآیند تایید گزینه سوم شهرداری کاشمر در درست بررسی و اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی که هفته گذشته مراد زاده رئیس شورای شهر کاشمر از رد گزینه معرفی شده شورا توسط کمیته انطباق فرمانداری به دلیل هم سطح سازی سوابق مدیریتی خبر داده بود، نائب رئیس شورای کاشمر این خبر را رد کرد و از ادامه فرآیند تایید گزینه منتخب خبر داد.

 جواد زاده اکبر نایب رئیس شورای شهر کاشمر در این خصوص گفت: مطالب درج شده در برخی خبرگزاری ها مبنی بر عدم شرایط احراز شهردار منتخب بدلیل نداشتن سوابق مدیریتی صحت ندارد. 

وی با اشاره به صورتجلسه هیات تطبیق در خصوص  مصوبات شورای اسلامی شهر کاشمر جهت انتخاب شهردار که بدلیل "عدم ارسال احکام کارگزینی و عدم هم سطح سازی سوابق مدیریتی" رد شده بود گفت: به استناد تبصره ۳ ذیل بند یک ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور وانتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ واصلاحات بعدی آن  با توجه به استعلام  به عمل آمده توسط استانداری خراسان رضوی از مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور در خصوص وظایف هیات تطبیق شهرستان در بررسی شرایط احراز شهرداران وپاسخ آن طی نامه  ۱۹۷۱۹۸ مورخ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ به استانداری، موضوع رفع و فرآیند انتصاب شهردار منتخب که دارای مدرک علمی مهندسی عمران و مجموعا بیش از ۲۳ سال سابقه کار اداری واجرایی و بیش از ۱۵ سال سابقه مدیریت در  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می باشد، در حال انجام است.

 این در حالی است که بنا به گفته برخی اعضای شورا در صورت رد گزینه شهرداری توسط کمیته انطباق، شورا ده روز مهلت بر اصرار به گزینه معرفی شده خود دارد، در حالی که جلسه هفته گذشته شورا به دلیل اختلاف اعضا در این خصوص ناتمام به پایان رسیده و مصوبه و اجماع در این خصوص نداشته اند .

 در این جلسه عده ای با آوردن نامه و ادعیه ای اعتقاد دارند کمیته انطباق حق چنین دخالتی نداشته و عده ای تصمیم بر معرفی گزینه جدید داشته اند که همین موضوع اختلاف احتمالی بوده است.

 در این بین نه خبر رئیس شورا قائل تکذیب است نه خبر  نایب رئیس شورا که ادعای ادامه و پیگیری گزینه رد شده کمیته انطباق را دارد. آنچه مسلم است ادامه اختلاف اعضای کوهسرخی شورای شهر کاشمر و عقب افتادگی و عدم توسعه شهر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز