۴۰۲ خدمت ۲۸ دستگاه اجرایی آذربایجان غربی در انتظار الکترونیکی شدن و برون سپاری
![۴۰۲ خدمت ۲۸ دستگاه اجرایی آذربایجان غربی در انتظار الکترونیکی شدن و برون سپاری](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/Xeh0XQEz0AmP/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-yMtFV2AKWHv4l_4LeI27Qq4xQIoDjB_gIQDHEiqNepRBeBVXNnV0phbTv8yj4qRy7otfNPZWXfo,/13-18-12-245658_orig.jpg)
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به مصوبه جلسه هیأت وزیران درخصوص تکالیف دستگاههای اجرایی برای الکترونیکی کردن و تجمیع خدمات قابل واگذاری در دفاتر پیشخوان دولت گفت: ۴۰۲ خدمت ۲۸ دستگاه اجرایی آذربایجان غربی احصاء شده و در انتظار الکترونیکی شدن و برون سپاری است.
به گزارش ایلنا، قاسم جلیلی نژاد در دومین جلسه کمیته دولت الکترونیک و هوشمندسازی با اشاره به مصوبه جلسه هیأت وزیران درخصوص تکالیف دستگاههای اجرایی برای الکترونیکی کردن و تجمیع خدمات قابل واگذاری در دفاتر پیشخوان دولت گفت: ۴۰۲ خدمت ۲۸ دستگاه اجرایی آذربایجان غربی احصاء شده و در انتظار الکترونیکی شدن و برون سپاری است.
وی اظهار کرد: برون سپاری غیر قانونی و غیر اصولی خدمات برخی از دستگاه ها مغایر با سیاست ها و قوانین بالا دستی است و این موضوع موجب ایجاد نارضایتی در سرویس گیرندگان دفاتر پیشخوان می شود.
جلیلی نژاد افزود: اهداف بحث برون سپاری خدمات، چابکسازی دولت، کاهش فساد و شفاف سازی است اما سازمان ها با واگذاری خدمات به مجموعه های وابسته و بازنشستگان نه تنها مانع اشتغال زایی جوانان هستند، بلکه سیاست بحث برون سپاری را زیر سئوال می برند.
وی به رشد حدود دوبرابری دفاتر پیشخوان در استان اشاره کرد و افزود: عدم برون سپاری خدمات دستگاه های اجرایی موجب هدررفت منابع در ایجاد این دفاتر و عدم توجیه اقتصادی برای ادامه حیاط دفاتر می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی تصریح کرد: دسترسی آسان مردم به خدمات دولت، ایجاد شفافیت در ارائه خدمت،کاهش اتلاف وقت،جلوگیری از مراجعات غیر ضرور به دستگاه های دولتی از جمله مزایای دفاتر پیشخوان دولت و همچنین تحقق سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص چابکسازی بدنه دولت است که با اجرای نادرست و غیر قانونی برخی از دستگاه ها در برون سپاری خدمات موجب تناقض در اجرای قوانین می شود.
به گزارش ایلنا، در دومین کمیته دولت الکترونیک و هوشمندسازی اقدامات چهار دستگاه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای،اداره کل دامپزشکی و اداره کل جهاد کشاورزی استان و سازمان تامین اجتماعی جهت پاسخگویی در خصوص الکترونیکی کردن و برون سپاری خدمات بررسی شد.