خبرگزاری کار ایران

سرپرست علوم پزشکی اردبیل در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تست امیکرون ۳ نفر در اردبیل مثبت اعلام شد/ احساس خطر برای آغاز پیک ششم در استان

تست امیکرون ۳ نفر در اردبیل مثبت اعلام شد/ احساس خطر برای  آغاز پیک ششم در استان
کد خبر : ۱۱۸۰۳۹۹

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از مثبت شدن تست امیکرون ۳ نفر در اردبیل خبر داد.

علی محمدیان اِردی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: روز گذشته تست امیکرون ۳ نفر در اردبیل مثبت شد. دو نفر از این افراد خانم های ۵۶ و ۳۱ ساله هستند که دو دوز واکسن کرونا را نیز تزریق کرده بودند اما به دلیل سفر اخیرشان به کشور ترکیه به کرونای نوع امیکرون مبتلا شده اند. نفر سوم یک آقای ۵۴ ساله می باشد که سفری به کشورهای خارجی نیز نداشته است.

وی با تاکید بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا جهت جلوگیری از ابتلاء و یا کاهش آسیب های این بیماری در صورت ابتلاء افزود: اگر پروتکل‌های بهداشتی با دقت رعایت نشود و در این خصوص سهل انگاری انجام شود، آغاز موج ششم دور از انتظار نخواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: تلاش های بسیاری از سوی کادر درمان، مردم و دستگاه های اجرایی برای کاهش شیوع کرونا و فروکش نسبی این بیماری انجام شده و مردم اثرات آن را در آمار روزانه شاهد هستند، اما هرگونه بی احتیاطی در این خصوص می تواند موجب اوج گیری مجدد این بیماری شده و منجر به تعطیلی دوباره اصناف و بازاریان و همچنین مدارس شود.

محمدیان اِردی گفت: در حال حاضر 80 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 18 بیمار وخیم گزارش شده که در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

این مسئول از ترخیص 27 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: در شبانه روز گذشته 17 بیمار جدید کرونایی شناسایی و بستری شده اند و متاسفانه 2 مورد فوتی نیز در مدت یادشده گزارش شده است.

 

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز