خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد:

اصلاح و حذف 16 نقطه پر حادثه در استان اردبیل/ نگهداری بیش از 5 هزار پل و ابنیه فنی نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و استانی

اصلاح و حذف 16 نقطه پر حادثه در استان اردبیل/ نگهداری بیش از  5 هزار پل و ابنیه فنی نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و استانی
کد خبر : ۱۱۷۵۵۶۰

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از اصلاح 16 نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و گفت: حذف تمامی نقاط پر حادثه، نیازمند تزریق اعتبارات لازم می باشد.

آیدین هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اهمیت نگهداری پل ها و ابنیه فنی موجود در حاشیه جاده های استان اردبیل، اظهار داشت: در حال حاضر 5 هزار و 602 پل و همچنین 14 تونل دارای روشنایی به طول 5 هزار و 450 متردر استان وجود دارد که نگهداری از آن ها برای جلوگیری از تخریب و بروز حوادث به صورت مستمر در طول سال انجام می شود.

وی افزود: تعمیرات ابنیه فنی شامل تعمیر و اجرای پل ها و نگهداری سازه تونل ها و همچنین دیوار حائل و ابنیه فنی حاشیه جاده ها جزو وظایف اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می باشد.

هاشمی از وجود 25 نقطه پرحادثه مصوب کمیسیون ایمنی در استان خبر داد و گفت: 8 نقطه دیگر توسط پلیس پیشنهاد داده شده تا درکمیسیون ایمنی به تصویب برسد؛ اصلاح این نقاط نیز جزو وظایف اداره نگهداری ابنیه فنی می باشد که به میزان جذب اعتبارات این نقاط به ترتیب اولویت حذف می شوند.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اذعان کرد: از 25 نقطه پرحادثه یادشده در سطح استان، 16 مورد تکمیل شده، 4 نقطه در حال اجرا می باشد که این نقاط نیز تا پایان سال تکمیل خواهند شد؛ در 5نقطه دیگر نیز عملیات اجرایی آغاز شده که در صورت تامین اعتبارات لازم در سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: پیچ قصابه در محور اهر به مشگین شهر، پیچ شرفه در محور گرمی به رضی، محور گرمی به موران، تقاطع اسدکندی در شهرستان اصلاندوز از جمله نقاط پرحادثه استان هستند که هم اکنون در دست اجرا می باشند.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در رابطه با نگهداری پل ها و ابنیه فنی جاده ای نیز بیان کرد: در سال جاری جهت تعمیرات 15 پروژه اقدام شده که اجرای پل سه دهنه چهل متری به طول 120 متر  در روستای کمربه گاو در بخش هشتجین خلخال از جمله این اقدامات می باشد که با اجرای آن بخش خورش رستم به بخش کاغذ کنان شهرستان میانه متصل خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای پروژه زیرگذر ورودی نمین از دیگر اقدامات اداره نگهداری ابنیه فنی می باشد که این پروژه نیز با هدف افزایش ایمنی و حذف نقاط پرحادثه در محور آستارا – اردبیل و  همچنین تسهیل در عبور و مرور، تقاطع غیرهمسطح در ورودی نمین تعریف و در حال اجرا می باشد.

این مسئول افزود: از پروژه های باقی مانده، محور هشتجین به فیروزآباد می باشد که این پروژه نیز به طول 7 کیلومتر در حال اجرا است. با توجه به اینکه مشخصات راه موجود از هشتجین به سرچم با مشخصات راه روستایی اجرا شده بود و نیاز به ارتقای آن به راه فرعی می باشد و با توجه به اینکه این موضوع جزو مهمترین دغدغه اهالی خورش رستم و تنها راه ارتباطی آنان می باشد این پروژه با پیشرفت زیر 10 درصد از اداره راه و شهرسازی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای محول شده است.

 رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: پس از انتخاب پیمانکار توسط این اداره کل، پروژه مذکور با پیشرفت 40 درصدی در حال اجرا است و 5 کیلومتر بعدی این محور نیز در دست مطالعه توسط مشاور پروژه می باشد که پس از اتمام مطالعات، عملیات اجرایی مسیر باقی مانده نیز آغاز خواهد شد. کل این مسیر 13 کیلومتر است که 7 کیلومتر از آن توسط اداره کل راهداری استان در حال اجرا بوده و در صورت تامین اعتبار از منابع ملی و استانی باقیمانده مسیر نیز تکمیل خواهد شد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود بر  اهمیت نگهداری از پل ها تاکید کرد و گفت: از مردم درخواست داریم که از ریختن زباله و نخاله ساختمانی  در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند چرا که این کار باعث مسدودی پل شده و در هنگام وقوع سیلاب خسارات بسیاری را به ابنیه فنی و راه ها وارد می کند و حتی جان مردم را نیز به خطر می اندازد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ابنیه فنی جزو سرمایه های ملی می باشند جهت نگهداری بهتر و جلوگیری از صدمات به این سرمایه ها نیاز به تامین اعتبارات داریم تا اقدامات لازم در این خصوص به صورت مستمر انجام گیرد که در این خصوص لازم است اعتبارات ملی و استانی برای این مهم تخصیص یابد.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
ارسال نظر
پیشنهاد امروز