خبرگزاری کار ایران

طرح راهبردی توس ابلاغ شد

طرح راهبردی توس ابلاغ شد
کد خبر : ۱۱۷۳۲۳۷

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد گفت: با پیگیری های شورای شهر، «طرح راهبردی توس» ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مجید طهوریان‌عسکری عضو شورای شهر مشهد گفت: با پیگیری‌های شورای ششم و رایزنی‌های گسترده، طرح راهبردی توس ابلاغ شد و ساکنان این بافت تاریخی پس از سال‌ها، از بلاتکلیفی خارج شدند  زیرا که شهرداری می‌تواند پس از ابلاغ طرح، به بخش عمده‌ای از نیاز‌های شهروندان، پاسخگویی کند.

وی گفت: امیدواریم پس از این گره‌گشایی، در زمان کوتاهی طرح تفصیلی توس هم به نتیجه برسد و بتوانیم نگاه جدی خود را در توسعه و آبادانی توس داشته باشیم.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد گفت: در عین‌حال، همین که می‌توانیم به بخش عمده‌ای از شهروندان ساکن در این بافت پاسخگویی کنیم، بسیار ارزشمند است چراکه بلاتکلیفی چندین ساله موجب رنجش آن‌ها شده بود.

طهوریان‌عسکری گفت: ضوابط و مقررات طرح راهبردی توس به منزله سندی مکمل برای پهنه‌بندی کاربری زمین است که خطوط و رویکرد‌های کلان توسعه شهری را مشخص نموده و چارچوبی برای استفاده در مطالعات طرح تفصیلی ارائه می‌دهد.

وی گفت: مهمترین عناصر موثر در تدوین ضوابط و مقررات هم شامل عرصه و حریم های تاریخی توس، آزادسازی عرصه و حرائم شهر و اشتراکات و تفاوت‌های حوزه فرهنگی تاریخی و حوزه شهری می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید توجه داشت که ملزوم این طرح راهبردی، طرح تفصیلی است که براساس رایزنی‌های صورت گرفته از سوی شورای شهر و شهرداری، تا پایان سال اتفاقات خوبی در این موضوع نیز شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز