خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری:

امکان افزایش نیرو در حوزه راهداری نداریم / حق الزحمه راهداران در مقابل زحمات‌شان بسیار ناچیز است

امکان افزایش نیرو در حوزه راهداری نداریم / حق الزحمه راهداران در مقابل زحمات‌شان بسیار ناچیز است
کد خبر : ۱۱۷۲۸۵۸

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به دلیل شرایط موجود و کمبود منابع امکان استخدام نیروهای جدید فراهم نیست و به همین جهت متاسفانه راهداران در برخی مواقع به صورت تمام وقت کار اقدام به خدمت رسانی می کنند و امکان شیفت بندی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا زمانیان مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از راهداران، انجمن های صنفی و شرکت های حمل و نقل نمونه استان اردبیل با اشاره به خدمات ارزنده راهداران در سطح کشور اظهار کرد: راهداران و رانندگان در حمل و نقل کالاهای اساسی و ضروری برای مردم نقش مهمی را ایفا می کنند که اگر ذره ای کوتاهی در این بخش صورت گیرد کشور دچار مشکلات عدیده ای خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات مالی راهداران و رانندگان افزود: حق الزحمه ای که در قبال زحمات این تلاشگران عرصه حمل و نقل پرداخت می شود در مقایسه با زحمات آنان بسیار ناچیز است و صرفا داشتن وجدان آگاه و احساس مسئولیت در قبال مردم و تعهد است که باعث می شود این افراد به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم باشند.

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه صنعت حمل و نقل در هر کشوری به عنوان یکی از صنایع پیشرو به حساب می آید اذعان کرد: لازم است سرمایه گذاری بالایی در این صنعت انجام شود تا شاهد خدمات رسانی بهتر در این حوزه باشیم.

زمانیان با بیان اینکه بیش از 90 درصد حمل و نقل کشور از طریق جاده ها انجام می شود ادامه داد: باید سرمایه گذاری ها از ساخت جاده به سمت بهسازی آن معطوف شوند چرا که اگر راه مناسبی وجود نداشته باشد اثرات منفی آن را با تلفات بالا و کاهش سرعت حمل و نقل و نظایر آن شاهد خواهیم بود.

وی اذعان کرد: کشورمان دارای 220 هزار کیلومتر راه به ارزش امروزی 500 هزار میلیارد تومان می باشد که در صورت کم کاری در بحث نگهداری و بهسازی آن، شاهد هدر رفت هزینه های بسیار بالا خواهیم بود.

این مسئول ادامه داد: به دلیل شرایط موجود و کمبود منابع امکان استخدام نیروهای جدید فراهم نیست و به همین جهت متاسفانه راهداران در برخی مواقع به صورت تمام وقت کار اقدام به خدمت رسانی می کنند و امکان شیفت بندی وجود ندارد.

خدمات شبانه روزی راهداران بر کسی پوشیده نیست

امکان افزایش نیرو در حوزه راهداری نداریم / حق الزحمه راهداران در مقابل زحمات‌شان بسیار ناچیز است

سید عبدالله طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل نیز در ادامه این مراسم خدمات راهداران و رانندگان را غیرقابل انکار قلمداد کرد و گفت: خدماتی که از سوی راهداران برای آسایش و رفاه مردم ارائه می شود بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در مناسبت های خاصی نظیر شب یلدا و سایر برنامه ها اگر وقفه ای در حمل و نقل به وجود آید مردم استان های سردسیر نظیر اردبیل از میوه و محصولات استان های گرمسیری بی بهره می مانند که این مثال کوچکی از خدمات بزرگ جهادگران در عرصه راهداری و حمل و نقل جاده ای می باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بیان کرد: حتی تصور اینکه یک روز حمل و نقل کشور تعطیل شود نیز در ذهن نمی گنجد چرا که در این صورت کشور به کلی تعطیل شده و مردم در تامین کالاهای مورد نیاز خود با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند بود.

فعالیت 155 شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در استان اردبیل

کلیم الله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل نیز در پایان این مراسم با ارائه گزارش عملکرد این اداره کل بیان کرد: 155 شرکت حمل و نقل در استان وجود دارد که 90 مورد از آن در بخش کالا و مابقی در حوزه مسافر با بکارگیری 10 هزار وسیله نقلیه فعالیت می کنند.

امکان افزایش نیرو در حوزه راهداری نداریم / حق الزحمه راهداران در مقابل زحمات‌شان بسیار ناچیز است

وی از حمل سالانه 4 میلیون تن کالا در استان خبر داد و افزود: در 8 ماهه نخست سال 3 میلیون تن کالا در استان حمل شده که این مهم با زحمات رانندگان و شرکت های حمل و نقل محقق شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در پایان گفت: استان اردبیل دارای 6 هزار و 700 کیلومتر راه می باشد که ارزش امروزی آن 25 هزار میلیارد تومان است که حفظ این سرمایه ملی از وظایف مهم راهداری است.

 

 

انتهای پیام/
بابک حقی
رشید عبدالحسینی
ارسال نظر
پیشنهاد امروز