دومین نمایشگاه کسب و کار در اصفهان برگزار می شود؛
اصفهان رتبه دوم بازار مجازی در کشور/ رویکرد نمایشگاه اصفهان تسهیلگری در صادرات
اصفهان از اول دی ماه میزبان دومین نمایشگاه کسب و کار است تا فرصت های کسب و کار در فضای فیزیکی و مجازی را به عموم جامعه نشان دهد.
به گزارش ایلنا از اصفهان، مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان پیرامون دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار اصفهان گفت: شرکت نمایشگاه های بینالمللی استان اصفهان با مشارکت شهرداری و اتاق بازرگانی فعالیت میکند و رویکرد اساسی این شرکت تسهیلگری در امر صادرات است.
علیرضا مرتضوی با تاکید بر اینکه صادرات موجب گرهگشایی مشکل اشتغال و مسائل اجتماعی و اقتصادی میشود، تصریح کرد: اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان برنامههای مختلفی برای تسهیلگری صادرات دارند و نمایشگاه اصفهان به عنوان بازوی اجرایی این برنامهها عمل خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در رویکرد نمایشگاه تجدید نظر کردهایم و به جای تبلیغ برای حضور مردم در نمایشگاه، سعی داریم نمایشگاه را به سطح شهر ببریم، اظهار داشت: به عنوان مثال در ایام نوروز با اجازه شهرداری در نظر داریم نمایشگاه مبلمان شهری را به داخل پارکهای شهر ببریم.
بهبود فضای کسب و کار در اولویت باشد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه کسب و کار گفت: بهبود فضای کسب و کار باید در اولویت فعالیتهای اجرایی قرار بگیرد.
کامران کلانی با بیان اینکه در فضای کسب و کار مواردی وجود دارد که صاحب کسب و کار تسلطی بر آن ندارد و این موضوع برعملکرد وی تاثیر میگذارد، اظهار کرد: مواردی همچون فرایند اخذ مجوز، شرایط استخدام نیرو، مالیات، اعتبارات و... از این دسته موارد هستند.
وی افزود: طی سنوات گذشته استان اصفهان در حوزه کسب و کار دچار نقیصه بوده و آن عدم همافزایی اجزای مختلف بخشهای دولتی برای بهبود کسب و کار و و عدم همکاری متقابل بخش دولتی و خصوصی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به بهبود شاخص فضای کسب و کار در استان اصفهان، گفت: در شاخص کسب و کار از رتبه بیست و ششم در سال ۹۸ ، طی شش ماه نخست امسال به رتبه هشتم رسیده است.
وی به نقش تاثیرگذار فعالیت ستاد تسهیل اشاره کرد و گفت: این مسئولیت ما را به عنوان مقام دولتی صد چندان می کند، چرا که برخی تصمیمات اشتباه موجب تعطیلی یک کسب و کار می شود؛ بنابراین با این رویکرد به دنبال تقویت اکوسیستم کارآفرینی و کسب و کار در استان هستیم.
کلانی با تاکید بر اینکه سطح دانایی در بخش خصوصی فراتر از بخش دولتی است، اظهار کرد: به دنبال توسعه این فضا در سطح استان و شهرستانها هستیم و تا به امروز ۴۰ مرکز مشاوره و خدمات توسعه کارآفرینی را راه اندازی کردهایم.
وی با اشاره به رشد چند برابری فضای اشتراکی کارآفرینی در استان، گفت: در حال حاضر شش کافه کارآفرینی و هشت فضای کار اشتراکی در اصفهان ایجاد کرده و به دنبال ایجاد کانونهایی هستیم تا فضا را برای افراد صاحب ایده مهیا کند.
اصفهان، رتبه دوم کسبوکارهای فضای مجازی در کشور
معاون بازرگانی ادارهکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز گفت: اصفهان رتبه دوم حوزه کسبوکارهای مجازی را به خود اختصاص داده، البته امروز واحدهای مجازی فعال در استان نیازمند حمایت هستند.
اسماعیل نادری با بیان اینکه ۱۲۰۰ واحد در استان اصفهان صادرات انجام میدهند، تصریح کرد: با وجودی که اصفهان، استانی مرزی نیست در رتبه پنجم و یا ششم صادرات کشور قرار دارد.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان قابلیت فعالیت یک کسبوکار برتر ایجاد شده است، افزود: البته برخی کسب و کارهای استان همچون صنایع چالش هایی دارند و موجب آلودگی می شوند، اگرچه طبق آمار بیشترین عامل آلودگی اصفهان خودروها هستند، بنابراین راهکار توسعه کسب و کارها، شکلگیری صنایع سبز و دانشبنیان و همچنین ایجاد فروشگاههای مجازی است که امیدواریم با برنامهریزی بخش خصوصی فعالیت آنها رونق بگیرد.
جزییات برگزاری نمایشگاه مدیریت کسب و کار اصفهان
برگزارکننده دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار نیز در این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه اول تا چهارم دیماه سال جاری برگزار میشود، گفت: این نمایشگاه با حضور مجموعههای فعال در حوزه چاپ و تبلیغات، رسانه، برندینگ، آموزش و مشاوره کسب و کار به عنوان اصلی ترین بخش های نمایشگاه فعالیت خواهد کرد.
علی میرجمالی ادامه داد: این نمایشگاه با هدف و رسالت کمک به مدیران کسب و کار و بهبود فضای کسب و کار برگزار میشود.
وی با بیان اینکه یکی از بخش هایی که مقفول مانده در مدیریت کسب و کار، حوزه رسانه است، افزود: مدیران کسب و کارها باید با رسانه ها در ارتباط باشند، بنابراین در این نمایشگاه پاویون تخصصی رسانه دایر می شود.