خبرگزاری کار ایران

مهدیخانی خبر داد:

شناسایی ۱۵۰ مکان اضطراری در استان قزوین

شناسایی ۱۵۰ مکان اضطراری در استان قزوین
کد خبر : ۱۱۶۷۷۶۴

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: ۱۵۰ مکان اضطراری برای اسکان حادثه دیدگان احتمالی حوادث غیرمترقبه در پنج شهرستان این استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قدرت الله مهدیخانی با اعلام این خبر گفت: یکی از مسایل و مشکلاتی که هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه نظیر سیل، زلزله یا آتش سوزی با آن روبرو می شویم، اسکان موقت و به موقع حادثه دیدگان است که همین مساله متاسفانه زمان زیادی را از نیروهای امداد و نجات و همچنین مدیریت بحران می گیرد.  

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: به همین منظور و براساس تفاهم نامه منعقد شده بین مدیریت بحران استان با یکی از شرکت های دانش بنیان، قرار شد نقاطی برای اسکان احتمالی آسیب دیدگان در این گونه حوادث برای شهرستان های استان، به غیر از قزوین شناسایی شود تا هنگام وقوع چنین اتفاقاتی بتوانیم در کمترین زمان ممکن افراد را اسکان موقت بدهیم.

مهدیخانی اضافه کرد: این تفاهم نامه که سال گذشته به انجام رسیده تاکنون با پیشرفت ۸۰ درصدی روبرو بوده و تا ۲ ماه آینده نیز به پایان خواهد رسید.

او یادآور شد: براساس ماده ۱۵ قانون مدیریت بحران، هنگام شرایط اضطراری، تمامی بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی ها موظف خواهند بود تا خدمات و امکانات خود را در اختیار مدیریت بحران قرار دهند.  

این مسئول با بیان اینکه برای شناسایی چنین مکان هایی در درجه نخست استحکام بنا و وجود انشعابات آب، برق و گاز برای ما مهم بودند، تصریح کرد: برای امکان سنجی چنین مکان هایی مدارس، سالن های ورزشی، پارک ها و حتی مساجد مورد نظر ما بوده و برای همین منظور نیز ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته او، مکان های شناسایی شده برای اسکان اضطراری در شهرستان های بوئین زهرا، آوج، تاکستان، البرز و آبیک بود.

مهدیخانی یادآور شد: پس از شناسایی نهایی این مکان ها، نقشه آنها وارد سامانه شده و در اختیار فرمانداری ها قرار داده می شود تا هنگام وقوع حادثه، افراد با توجه به موقعیت مکانی خود، از نزدیکترین مکان اضطرار خود آگاه شده و بلافاصله به آن نقل مکان کنند.  

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز