خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

با دانش آموزان غایب در کلاس‌های درس حضوری مدارس برخورد می شود

 با دانش آموزان غایب در کلاس‌های درس حضوری مدارس برخورد می شود
کد خبر : ۱۱۶۱۵۰۲

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مراحل اداری و مواجهه با غیبت دانش‌آموزان در کلاس درس حضوری مدارس همانند قبل از دوران شیوع کرونا و طبق آیین‌نامه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، قاسمعلی خدابنده افزود: وقتی برگزاری مدارس و کلاس های درس به صورت حضوری از سوی وزارتخانه اعلام و برنامه‌ریزی شده است، الزام به حضور دانش آموزان در کلاس درس نیز همانند ایام قبل از کرونا خواهد بود.

وی ادامه داد: بنابراین نحوه برخورد با غیبت موجه و غیرموجه همانند قبل از شیوع ویروس کرونا است و مراحل اداری آن شامل اخطار به دانش آموز، اخطار به ولی، کسر نمره انضباط و غیره می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: بازگشایی کامل مدارس و اعلام محوریت آموزش حضوری به این معناست که همه دانش آموزان طبق قواعد اعلامی باید در کلاس درس حاضر شوند و خواستار مشارکت و تعامل خانواده ها هستیم تا از آسیب آموزشی به دانش آموزان جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، وسایل شخصی و همچنین مواد ضدعفونی کننده از جمله مواردی است که به خوبی و به صورت کامل در مدارس در حال اجرا است.

خدابنده با تاکید بر اینکه والدین نباید نگران باشند، افزود: برای ما سلامت معلمان و دانش آموزان در درجه اول اهمیت قرار دارد و همکاران ما آموزش های لازم را در این زمینه فراگرفته‌اند.

وی اظهار کرد: بالغ بر ۹۰ درصد معلمان استان دُز اول و ۸۰ درصد دُز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند و دانش آموزان مشمول نیز به صورت میانگین ۸۶ درصد واکسن زده‌اند بنابراین روند بخوبی در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: آموزش مجازی به تنهایی برطرف کننده نیاز کامل آموزشی دانش آموزان نیست و باتوجه به انجام واکسیناسیون در حد مطلوب و کاهش شیوع بیماری، آموزش های حضوری به صورت تدریجی در مدارس به اجرا درآمده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز