خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان؛

«فراهم کردن زیرساخت‌ها» و «دنبال کردن مباحث حمایتی» دو وظیفه‌ شرکت شهرک های صنعتی است

«فراهم کردن زیرساخت‌ها» و «دنبال کردن مباحث حمایتی» دو وظیفه‌ شرکت شهرک های صنعتی است
کد خبر : ۱۱۶۰۹۹۸

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت:«فراهم کردن زیرساخت‌ها» و «دنبال کردن مباحث حمایتی» دو وظیفه‌ شرکت شهرک های صنعتی است.

به گزارش ایلنا از رشت، فریبرز سعیدی کیا طی گزارشی به اهمیت، نقش و جایگاه صنایع کوچک در بهبود روند اقتصادی کشور پرداخت و گفت: دو وظیفه‌یی که شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان و در سطح کلان سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران دنبال می‌کنند «تامین و فراهم کردن زیرساخت‌های صنعتی» برای سرمایه‌گذاران و استقبال از آنهایی که به عرصه‌ تولید وارد می‌شوند و همچنین «اجرایی کردن مباحث حمایتی از صنایع کوچک» است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مهمترین و اصلی‌ترین موضوعی را که دنبال می‌کند درون‌زا بودن و برون‌گرا بودن آن است، تاکید کرد: درون‌زا بودن از این حیث که بتواند موضوعات و مشکلات را درون سیستم حل کند و برون‌گرا بودن از این نظر که نگاه به بیرون سیستم داشته باشد و آنچه که عرضه می‌کند را در بازارهای رقابتی به فروش برساند.

سعیدی کیا همچنین خاطر نشان کرد: صنایع کوچک و متوسط استان با در نظر گرفتن این دو مبحث مهم «اقتصاد مقاومتی»، تلاش می‌کنند تا به رونق اقتصادی جامعه کمک کنند.

وی به موضوع حمایت از صنایع کوچک و واحدهای تولیدی متوسط اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود صنایع کوچک در شهرک ها و نواحی صنعتی را در فرآیند بهره‌برداری و در وضعیت موجود حفظ کنیم یا صنایع راکد و غیرفعال و یا واحدهای نیمه تعطیل را مجدداً به حالت فعال در آوریم همچنین واحدهایی را که پایین‌تر از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کنند را به شرایطی برسانیم که در حد ظرفیت خود فعالیت کنند.

سعیدی کیا گفت: روش دیگر حمایت بر می‌ شود به حمایت های مالی از صنایع کوچک که به وسیله‌ی پرداخت تسهیلات سرمایه ‌در گردش یا سرمایه‌ی ایجادی است که هم‌اکنون بیشتر به سمت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با ارائه‌ی تسهیلات با کارمزد کمتر از کارمزد منابع داخلی بانک‌ها است.

 وی حمایت‌های نرم‌افزاری را روش دیگر حمایت از صنایع کوچک و متوسط استان دانست و گفت: این حمایت‌ها یا در حوزه‌ی تجاری‌سازی محصولات و تولیدات و یا موضوعات آموزشی، مشاوره‌های صنعتی، دوره‌های فنی و صنعتی برای مدیران واحدهای تولیدی و صنایع است تا دانش و بینش آنها را افزایش دهد، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تا بتوانیم واحدهای صنعتی را در این شرایط موجود حفظ کنیم یا در شرایط بهبود اقتصادی که عنقریب اتفاق خواهد افتاد، توسعه و گسترش دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز