خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان:

همایش ملی گردشگری کشاورزی در استان برگزار می‌شود

همایش ملی گردشگری کشاورزی در استان برگزار می‌شود
کد خبر : ۱۱۶۰۰۵۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: همایش ملی گردشگری کشاورزی و نشست تعاملی ترویجی مسئولان طبیعت گردشگری کشور در راستای معرفی ظرفیت‌های گلستان در حوزه مزارع گردشگری در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنای گلستان، احمد تجری درجمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل استقبال مزرعه‌داران استان از طرح گردشگری کشاورزی و میزان پروانه‌های بهره‌برداری صادرشده و بالأخص تعامل و همکاری بین دستگاهی در استان گلستان برای تسهیل و توسعه گردشگری کشاورزی، طرح برگزاری همایش مزارع گردشگری از سوی استان به معاون گردشگری کشور و دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بابیان این‌که با تشریح طرح و مذاکرات صورت‌گرفته موافقت وزارت متبوع اخذ و برنامه‌ریزی لازم به‌سرعت انجام شد، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته استان گلستان از تاریخ سوم الی چهارم آذرماه میزبان همایش گردشگری کشاورزی و نشست تعاملی ترویجی مسئولان طبیعت‌گردی در حوزه گردشگری کشاورزی و خوراک خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همایش گردشگری کشاورزی با حضور مسئولان کشوری و استانی، اساتید گردشگری و نشست تعاملی ترویجی مسئولان طبیعت‌گردی در حوزه گردشگری کشاورزی و خوراک با شعار از مزرعه تا سفره با حضور مسئولان طبیعت‌گردی و کشاورزی ادارات‌کل استان‌ها و کارشناسان ستادی برگزار خواهد شد.

تجری بیان کرد: از اقدامات شاخص برنامه‌ریزی‌شده می‌توان به بازدید از چهار تیپ مزرعه گردشگری شاخص استان، آشنایی با معماری و فرهنگ میزبانی تعدادی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان و همچنین بازدید از برخی از جاذبه‌های میراث‌فرهنگی و طبیعی استان گلستان اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تصریح کرد: با توجه به اینکه در سند آمایش دو حوزه گردشگری و کشاورزی به‌عنوان محور توسعه استان مشخص‌شده است در کنار هم قرار گرفتن این دو حوزه یقیناً می‌تواند در راستای معرفی ظرفیت‌ها، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال تأثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز