خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی مطرح کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت های رسانه برای آزاد سازی زندانیان مالی و جرائم غیر عمد

لزوم استفاده از ظرفیت های رسانه برای آزاد سازی زندانیان مالی و جرائم غیر عمد
کد خبر : ۱۱۵۸۸۲۰

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: اهالی قلم، هنر و کسانی که دغدغه‌های اجتماعی و نگاه متعهد و دلسوزانه به پدیده های اجتماعی دارند ظرفیت بسیار بالایی در حوزه طرح موضوع، فرهنگ سازی، ورود مستقیم و مشارکت فعال دارند که می بایست به نحو مطلوب از این ظرفیت ها استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، ناصر عتباتی، در جلسه هماهنگی ایجاد پویش رسانه ای آزاد سازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد گفت: امروز رسانه می تواند ذهنیت جامعه را در خصوص آثار و تبعات سویی که زندان برای فرد زندانی و خانواده وی دارد و اینکه جامعه، شهروندان و حاکمیت چه تکالیفی در قبال این افراد دارند را تغییر دهد.

عتباتی ادامه داد: پویش رسانه ای آزاد سازی زندانیان اختصاص به جرایم مالی و جرایم غیر عمد دارد که قریب به اتفاق این افراد  نه دارای سوء نیت و نه علم و عمد هستند و غالباً متاثراز شرایط اقتصادی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه،وظیفه دستگاه قضایی اجرای قانون است و صدور حکم حبس در راستای این تکلیف قانونی است،افزود: از سوی دیگر وظیفه اخلاقی و رسالت انسانی در حمایت از زندانیان و خانواده های آنها وجود دارد که این رسالت انسانی وظیفه همه آحاد جامعه است و نقش رسانه در نهادینه کردن  و شناساندن این تکلیف با ترویج پویش هایی همچون پویش رسانه ای آزاد سازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد بسیار تاثیر گذار است.

رئیس شورای قضایی استان در پایان از رسانه ها خواست با هماهنگی دادگستری و اداره کل زندانهای استان با ارائه طرح متحد الشکل تلاش کنند کمک‌های مردمی را جمع آوری کنند. 

در ادامه جلسه حسین مجیدی دادستان مرکز استان نیز به ظرفیت بالای رسانه اشاره و گفت، ظرفیت رسانه یک ظرفیت بی بدیل است که می تواند در راستای اهداف والای اسلامی و دینی حرکت کند.

وی افزود: هر آنچه که در حوزه جرایم مالی و غیر عمد برای زندانی اتفاق می افتد می تواند برای هر کسی از ما اتفاق بیفتد.

وی افزود: مشکلات مدنی به لحاظ زندگی در جامعه ایجاد می شود،وظیفه و رسالت رسانه تبیین آسیب های مخرب زندان به بنیان خانواده ها برای افراد جامعه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز