افتتاح مرکز تخصصی آموزش، جذب و راهبری بیمه های زندگی البرز در مشهد
در مراسمی و با حضور مدیر عامل و اعضای هیات مدیره، مرکز تخصصی آموزش، جذب و راهبری بیمه های زندگی شرکت بیمه البرز در مشهد افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه البرز در مراسم افتتاح این مرکز گفت: شرکت بیمه البرز با قدمت ۶٣ سال از برندهای خوب بیمه ای بین مردم است و در دوره جدید تلاش دارد خدمات بهتری را در حوزه بیمه به مردم ارائه دهد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور ما، یکی از نیازهای اصلی مردم موضوع بیمه است و از وظایف ما تامین آرامش فکری برای مردم است و بیمه البرز نیز در همین راستا در حوزه فروش بیمه های زندگی که آینده مردم را تامین می کند فعال تر عمل خواهد کرد.
مدیرعامل بیمه البرز ادامه داد: با برنامه ریزی دو ساله ای که در جهت آموزش کارکنان و نمایندگان این بیمه انجام دادیم، موفق به افتتاح اولین مرکز تخصصی فروش بیمه های زندگی کشور در مشهد که قدمت بسیار زیادی در فروش بیمه های عمر دارد، شدیم. این مکان فضایی به وسعت ٢۵٠٠ متر دارای تمام امکانات سالن جلسات، برگزاری کنفرانس و بقیه موارد است که در یک محیط صمیمی و در آرامش کامل، بیمه گذاران به امور خود بپردازند و بیمه شوند.
کیانیپور با اشاره به اینکه یکی از راه حل های مشکلات مردم همگام مواجه با حوادث داشتن بیمه های عمر است، اظهارداشت: امیدواریم بتوانیم قدم کوچکی را در قبال مردم خود برداریم، در همه جای دنیا اگر حادثه ای رخ دهد، دولت ها فقط امداد و نجات اول را انجام می دهند و بعد از آن این شرکت های بیمه ای هستند که آرامش را به مردم می دهند و به دنبال بازسازی هستند. امیدواریم با فرهنگ سازی هایی که انجام می دهیم، کشور ما نیز به این درجه برسد تا مردم با مشکلات کمتری هنگام بروز حوادث مواجه شوند. در کل بیمه های زندگی هنوز نتوانسته بین مردم جای خود را پیدا کند و نیاز به گفتمان سازی و فرهنگ سازی بسیار بیشتری دارد.
وی تصریح کرد: این مرکز که امروز افتتاح شد اولین مرکز تخصصی آموزش، جذب و راهبری بیمه های زندگی شرکت بیمه البرز در کشور است و دومین مرکز نیز طی یک ماه آینده در اصفهان به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل بیمه البرز افزود: سال گذشته ۴ هزار و سیصد میلیاردتومان فروش بیمه داشتیم که ۴٣ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل تر را تجربه کردیم. همچنین در ٧ ماهه سال جاری هم ٨٩ درصد رشد داشته ایم، این در حالی است که نرخ رشد صنعت بیمه حدود ۴٠ درصد است و این امر نشان دهنده تلاش همهی همکاران ما است.
وی افزود: حدود ٨٠ درصد صدور بیمه های ما در سراسر کشور توسط نمایندگان صورت می گیرد و فقط ٢٠ درصد به صورت مستقیم است و این آمار نشان دهنده اهمیت حضور و آموزش نمایندگان بیمه دارد و بار اصلی صدور روی دوش نمایندگان و کارگزاران است.
وی گفت: بیمه البرز تا حد توان به امر اشتغالزایی کمک کرده است، حدود ٢ هزار و دویست نماینده در کشور داریم که در تلاش هستیم در یک فرآیند پبش بینی شده تعداد نماینده ها را افزایش دهیم. در خصوص نمایندگان فروش بیمه عمر هم که محدودیتی نداریم.
کیانیپور همچنین گفت: در خراسان رضوی، کارگزاران ارتباط بسیار خوبی با بیمه البرز دارند و حدود ٢٠٠ کارگزار در سطح استان داریم و این میزان کارگزار در یک استان، آمار قابل قبولی است.
مجتبی قمری گل رئیس مجتمع خدمات بیمه ای رضوی نیز در این خصوص گفت: استان خراسان رضوی در صنعت بیمه از ویژگی های خاصی برخوردار است و حدود ٢٠ هزار نماینده و کارگزار در سطح استان داریم. به طور کلی رقابت بیمه ای بسیار دشوار است،خوشبختانه تمامی کارشناسان و نمایندگان بیمه البرز جایگاه بسیار خوبی در استان دارد. در ٨ ماه گذشته حدود ١٢٠ فقره بیمه در استان ثبت شده که نشان از رشد ۶٠ درصدی دارد.
وی اظهار داشت: همچنین در کشور افغانستان حدود یک سال است که شروع به فعالیت کرده ایم و در این مدت جذب بسیار خوبی به صورت یورویی داشته ایم.
قمریگل بیان کرد: در استان خراسان، تمام اجزا و عوامل تشکیل دهنده بیمه، درک بسیار خوبی از بیمه گیرندگان دارند و به بلوغ بیمه گری خوبی رسیده ایم که نشان از تعامل خوب بیمه با مردم دارد. مجتمع بیمه البرز رضوی نیز از تمام عوامل برای پیشرفت کار به نحو احسن استفاده می کند.
رئیس مجتمع خدمات بیمه ای رضوی اظهار کرد: در طول سالهای اخیر بحث بیمه های عمر جلوه بسیار خوبی پیدا کرده است و ابزار صدور بیمه نیز تقویت شده اند. این مرکز امروز نیز به عنوان اولین مرکز تخصصی در کشور است، اما با توجه به همه این موارد سهم ما از بازار بیمه بسیار کم است که سعی در افزایش این سهم داریم.