خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته کتاب؛

مجموعه کتاب صوتی راوی در قزوین رونمایی می‌شود

مجموعه کتاب صوتی راوی در قزوین رونمایی می‌شود
کد خبر : ۱۱۵۶۳۳۴

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: یکی ازبرنامه‌های خلاقانه معاونت فرهنگی و رسانه در هفته کتاب و کتاب‌خوانی رونمایی بیش از 50 عنوان کتاب صوتی با عنوان راوی است که برای اولین بار در استان صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد رستمی گفت: طبق اعلام معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه محوری و ملی امسال رونمایی از تفریظ مقام معظم رهبری بر کتاب خاطرات یکی از مادران شهید گرانقدر دفاع مقدس است که این آئین علاوه بر مرکز به‌صورت همزمان در سراسر کشور  برگزار خواهد شد و از نویسندگان و ناشرین برتر استان در حوزه ادبیات پایداری و شهدا نیز تقدیر خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین افزود: پویش استانی جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم به مناسبت هفته کتاب برگزار خواهد شد که جزئیات فراخوان این پویش در هفته کتاب منتشر خواهد شد.

وی عنوان کرد: برنامه محوری استان در این هفته برگزاری مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه کتاب سال استان قزوین است که این دوره از کتاب سال استان به منظور بزرگداشت دکتر احسان اشراقی به نام این چهره ماندگار استان نام‌گذاری شده است.

این مسئول ادامه داد: در این مراسم از خالقین برتر کتاب استان در 10 رشته دیویی و بخش کودک و نوجوان بصورت ویژه تقدیر خواهد شد، همچنین از فعالان و مروجان کتاب و کتاب‌خوانی و ناشرین برتر استان در حاشیه این مراسم تجلیل خواهد شد.

وی بیان کرد: به همت معاونت فرهنگی و رسانه‌ای و با همکاری موسسات فرهنگی مجد آئین نو اشراق و سیمرغ سخن تعدادی کتاب صوتی به شکل حرفه‌ای تهیه شده است و در تهیه آن‌ها برخی از مجریان توانمند صدا و سیمای استان همکاری داشته‌اند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و کارگاه‌های آموزشی و دیدار با کتاب‌فروشان فعال استان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این حوزه است.

وی عنوان کرد: با عنایت به آغاز طرح پاییزه کتاب در هفته کتاب‌خوانی تلاش شده تا با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه استان، مشارکت کتاب‌فروشی‌های این شهرستان‌ها در طرح پاییزه کتاب افزایش یابد تا  دسترسی مردم شریف استان در همه مناطق جهت خرید کتاب و استفاده از یارانه 60 هزار تومانی که برای هر نفر در نظر گرفته شده با سهولت بیشتری انجام شود.

رستمی گفت: با توجه به امکان خرید غیرحضوری که اکثر شرکت کنندگان در این طرح برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند، علاقمندان می‌توانند از این طریق نیزکتاب‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز