خبرگزاری کار ایران

مدیر نمایندگی ستاد خبر داد:

آزادی ۱۰۵ محکوم مالی در نیمه نخست امسال در یزد / ۸۵مددجو چشم انتظار کمک خیران

آزادی ۱۰۵ محکوم مالی در نیمه نخست امسال در یزد / ۸۵مددجو چشم انتظار کمک خیران
کد خبر : ۱۱۴۸۰۶۰

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۰۵ محکوم مالی جرائم غیرعمد از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سید مسعود عظیمی با اشاره به آزادی تعداد ۱۰۵ محکوم مالی جرائم غیر عمد اظهار داشت: از این تعداد آزادی تعداد ۲۳ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران ستاد دیه و تعداد ۸۲ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد شدند.

وی افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۴۵۸ میلیارد ریال بود که مبلغ ۳۷۴ میلیارد ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل به مبلغ ۸۴ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این  ۱۰۵ نفر فراهم گردید.

عظیمی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان عنوان کرد: از این تعداد مددجوی محکوم، ۷۳ مددجو با محکومیت مالی، ۱۲ مددجو محکوم نفقه، ۱۱ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۷ مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار و ۲ مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی  بودند.

وی با تاکید بر نقش بسزای شاکیان در حل مسئله پرونده ها و آزادی مددجویان از زندان گفت: در بسیاری از پرونده های موجود، شکات مانند یک خیر عمل کرده و از حق خود تا حد بسیار بالایی گذشت کردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد اظهار داشت: هم اکنون تعداد ۸۵ مددجو مشمول مساعدت ستاد دیه در زندان های استان به سر میبرند که برای آزادی آنها مبلغی نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه ستاد دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی است که تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی فعالیت دارد تصریح کرد: تلاش ستاد دیه در چند سال گذشته علاوه بر کمک به ازادی زندانیان، فرهنگ سازی در خصوص ایثار و از خودگذشتگی و بخشش بوده و نقش موثری در آگاه سازی شهروندان داشته است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با تاکید بر لزوم مشارکت خیران و نیکوکاران عنوان کرد: مردم نوع دوست میتوانند کمک های خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به حساب های ستاد دیه استان یزد می توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره کارت مجازی ۳۲۳۱-۰۰۰۰-۶۰۷۰-۶۲۷۷  و  شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳۶۶۵۵  کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز