خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

ارومیه نارنجی شد/ ۲ شهر آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

ارومیه نارنجی شد/ ۲ شهر آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد
کد خبر : ۱۱۴۱۶۵۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر، فقط ۲ شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

جواد آقازاده در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: طبق آخرین بررسی ها، فقط شهرستان های مهاباد و سردشت در جنوب آذربایجان غربی وضعیت قرمز کرونایی دارند.

وی افزود: همچنین طبق آخرین برآورد صورت گرفته، شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو و چایپاره در شمال آذربایجان غربی و سردشت، بوکان، نقده، تکاب، میاندوآب، پیرانشهر و شاهین دژ در جنوب استان وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

وی ادامه داد: ارومیه نیز که از آخر تیر امسال وضعیت قرمز کرونایی داشت، بعد از ۱۱ هفته، وضع نارنجی پیدا کرده که البته باید برای بهبود این وضعیت هم، رعایت پروتکل ها بیشتر در دستور کار مسوولان و مردم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر آن، سه شهرستان پلدشت، شوط و چالدران نظیر هفته گذشته در شمال استان وضعیت زرد دارند که امیدواریم بهبود وضعیت را در روزها و هفته های آتی نیز شاهد باشیم.

وی افزود: هم‌اکنون یک هزار و ۶۹۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۵۰ نفر دیگر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده خاطر نشان کرد: واکسیناسیون در مراکز بهداشت شهری و روستایی و پایگاه‌های سلامت استان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۱۹۶ دز واکسن در آذربایجان‌غربی تزریق شده است گفت: روند واکسیناسیون در استان مطلوب ارزیابی می‌شود به طوری‌که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ هزار و ۵۲ دز واکسن در استان تزریق شده است.

آقازاده، با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در همه استان از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز