خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پست استان:

بیش از پنج میلیون مرسوله پستی در قزوین توزیع شد/ آمادگی پست استان برای اجرای شهر هوشمند

بیش از پنج میلیون مرسوله پستی در قزوین توزیع شد/ آمادگی پست استان برای اجرای شهر هوشمند
کد خبر : ۱۱۴۱۵۲۲

مدیرعامل شرکت پست استان قزوین گفت: طی سال گذشته سه میلیون و ۱۰۰ مرسوله پستی ورودی به استان و در جمع آوری مرسولات نیز بیش از یک میلیون و ۶۰۰ مرسوله داشتیم که در مجموع حدود پنج میلیون مرسوله خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن بخشی در نشست خبری با اصحاب رسانه که شامگاه امروز به مناسبت روز پست برگزار شد، گفت: پست امروز نشات گرفته از فعالیت امیرکبیر است و شاهد نقش پست در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم، در دنیای امروز نیز از شاخص‌های توسعه به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت پست استان قزوین ادامه داد: پست در کشورهای توسعه یافته به ازای هر نفر ۸۰۰ مرسوله پستی وجود دارد و برای کارمندان نیز از پست استفاده می‌شود و اگر بتوانیم کد ده رقمی را در جامعه نهادینه کنیم در زمینه‌های مختلف شاهد نقش پست خواهیم بود.

وی بیان کرد: ۸۰۰ و شش هزار مکان تعریف شده در حوزه شهری و ۳۶۰ مکان در حوزه روستاهای استان داریم که این موارد اطلاعاتی را در اختیار مسئولین قرار می‌دهد و تولیدکنندگان نیز می‌توانند از بانک اطلاعاتی پست برای شناسایی مصرف کنندگان خود استفاده کند و همین امر معضلات اقتصادی را مورد بازبینی قرار خواهد داد.

این مسئول افزود: اتحادیه جهانی پست تبلیغ می‌کند که برای حرکت در جامعه هوشمند باید از پست به صورت هوشمند استفاده کرد و سازمان‌های مختلف از آن استفاده کنند و به صورت کارگروهی اکفعالیت داشت.

وی عنوان کرد: در استان قزوین ۲۰۰ پرسنل وجود دارد که۱۴۰ نفر آن نامه رسان هستند که به طور متوسط ۱۵۰ تا ۲۵۰ مرسوله را حمل می‌کند و در شهر قزوین نیز ۷۰ نامه رسان وجود دارد که اگر به طور متوسط ۱۷۵ هزار مرسوله در ماه حمل می‌کنند که مدیران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

بخشی اظهار کرد: در دوران کرونا نیز پست اقدامات قابل توجهی انجام داد و در راستای خرید و فروش اینترنتی به طور متوسط ۳۰ هزار مرسوله خانگی به سراسر کشور ارسال می‌شد، همچنین برای آموزش نیز از اینترنت استفاده می‌شد و در مجموع زمینه خرید و فروش اینترنتی در جامعه سنتی نهادینه شد.

رشد ۷۰ درصدی در زمینه خرید اینترنتی

وی ادامه داد: در حوزه پست استان طی یک سال سه میلیون و ۱۰۰ مرسوله پستی ورودی به استان و در جمع آوری مرسولات نیز بیش از یک میلیون و ۶۰۰ مرسوله داشتیم که در مجموع حدود پنج میلیون مرسوله خواهد بود و ۳۷ درصد رشد ترافیکی و در حوزه خرید اینترنتی بیش از ۷۰ درصد رشد داشتیم.

مدیرعامل شرکت پست استان قزوین بیان کرد: پست در سراسر استان فعال است و شامل ۲۵ واحد دولتی، ۱۷۰ دفتر پیشخوان، ۱۸۶ واحد روستایی است و در حوزه محصولات پستی زیر پنج درصد غیر تجاری داریم و حدود ۹۵ درصد مرسولات تجاری است و بیش از ۲۵۰ قرارداد در این حوزه داریم و اگر ادارات در حوزه پست اطلاعات لازم را داشته باشند به این سمت متمایل خواهند شد.

وی گفت: در کشور ما میزان ترافیک پستی به ازای هر نفر در سال زیر ۵۰ مورد است اما در کشورهای توسعه یافته بیش از ۸۰۰ مرسوله است که قرار داشتن در این زمینه نیازمند آسیب شناسی است و عدم شناخت و باور مدیران ارشد استانی و کشوری نسبت به جایگاه پست از جمله مواردی است که در این وضعیت قرار داریم.

این مسئول عنوان کرد: اگر می‌خواهیم درآمد سرانه ملی بالایی داشته باشیم می‌توان از پست نیز استفاده کرد و در واقع سبد هزینه پست نیز در آن سنجیده می‌شود که برای هر فرد بالای ۱۳ هزار تومان نیست.

وی بیان کرد: از اصحاب رسانه انتظار داریم در زمینه پست اطلاع رسانی کنند، ما بیش از ۷۰ سرویس پستی داریم که نیازمند اطلاع رسانی است؛ چرا که افراد از آن اطلاع ندارند.

کسب رتبه سوم پست قزوین در سطح کشور

بخشی ادامه داد: استان قزوین در نیمه نخست سال جاری در حوزه رشد درآمدی در جایگاه سوم و در حوزه کیفیت در ترافیکی بین رتبه سوم و چهارم کشوری است که شایسته تقدیر است.

وی اظهار کرد: این آمادگی را داریم که به هنگام سازی و شهر هوشمند را در شش ماه دوم سال جاری و نیمه اول سال بعد به اجرا درآوریم و این امر با هماهنگی مسئولان محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت پست استان قزوین افزود: شهرداری برای داشتن درآمد پایدار می‌تواند از خدمات پست استفاده کند، در زمینه نامگذاری شهرداری مصمم هستین که شهر باید آدرس، نام و کد پستی داشته باشد و در استان قزوین این اتفاق زیر ۵۰ درصد است و لازم است تمام نهادها از کد و آدرس پستی استفاده کنند.

وی عنوان کرد: پست پس از وزارت بهداشت در زمان کرونا کنار مردم بودو امیدواریم این ظرفیت مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز