خبرگزاری کار ایران

ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در قزوین تشریح شد

ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در قزوین تشریح شد
کد خبر : ۱۱۴۱۳۵۶

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته ملی کودک در شهر قزوین خبر داد که تقدیر از کودکان فعال کهن شهر مینودری از جمله آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، محمد درافشانی گفت: به مناسبت هفته ملی کودک از کودکان فعال کهن شهر مینودری قزوین و کودکان شهدای سلامت و مدافع حرم تقدیر به‌عمل می‌آید.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: ده‌ها برنامه مفرح فرهنگی به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰ با شعار «حال‌ خوش‌ کودکی، رنگ خوش زندگی» به صورت حضوری و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری مسابقه مجازی «مهدی یاوران» از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک است که با محوریت «کودک و امام زمان (عج) »و در راستای آشنایی بیشتر کودکان با امام مهدی (عج) برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین پنج نمایش عروسکی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و فضایی مفرح و شاد برای کودکان در نواحی منفصل شهری و محلات شهر قزوین اجرا خواهد شد.

وی از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را برگزاری «ویژه برنامه شاد ورزشی» در ناحیه منفصل شهری دانش برای کودکان همراه با مسابقه‌های هیجان انگیز برشمرد.

درافشانی در ادامه بیان کرد: همچنین دراین ایام برنامه‌های مفرح و شاد فرهنگی و آموزشی نظیر «قصه خوانی، نقاشی و اهدای هدایای فرهنگی» توسط اتوبوس کتاب در نواحی منفصل شهری و محلات کهن شهر مینودری قزوین برای کودکان اجرا می‌شود.

وی برگزاری جشنواره صبحانه سالم ویژه کودکان را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک ذکر کرد و گفت: این جشنواره در راستای آموزش، فرهنگ سازی و ترغیب کودکان به صرف صبحانه به ویژه صبحانه سالم و مقوی در محیطی شاد آموزشی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اهدای جایزه و لوح تقدیر به کودکان چادری و نماز خوان در سطح مساجد و معابر عمومی شهر قزوین را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در هفته ملی کودک برشمرد.

وی افزود: برگزاری مسابقه «حافظ خوانی» و مسابقه «چیستان شهری با موضوع کودک شهروند» در بستر فضای مجازی، انتشار انیمیشن‌های آموزش شهروندی، اهدای بسته‌های بهداشتی و لوازم التحریر به کودکان کار از برنامه‌های دیگر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در هفته ملی کودک است.

درافشانی گفت: ویژه ‌برنامه‌های هفته‌ ملی و روز جهانی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه جاری با روزشمار «کودک، صلح، بازی و نشاط»، «کودک، باورهای دینی و معنویت»، «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی»، «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات»، «کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی» و «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز