خبرگزاری کار ایران

شهردار سابق اصفهان مطرح کرد:

۱۲۰۰ میلیارد از مطالبات شهرداری اصفهان وصول شد

۱۲۰۰ میلیارد از مطالبات شهرداری اصفهان وصول شد
کد خبر : ۱۱۳۷۹۶۳

شهردار سابق اصفهان گفت: از سال ۹۷ به بعد تدوین بودجه مدیریت شهر، روند صعودی به خود گرفت به طوریکه در سال ۱۴۰۰ بودجه را به ۱۰ هزار میلیارد تومان رساندیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت اله نوروزی در مراسم تودیع و معارفه شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در بدو مدیریت شهری نکات و شعارهایی را بیان و تا آخرین روز تلاش کردیم رویاها را تحقق بخشیم، اظهار کرد: وقتی به چهار سال گذشته برمی گردیم، می بینیم کارهایی که انجام شده با حرف هایی که در ابتدای کار به مردم اعلام کردیم در تعارض نبوده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ بودجه ای که ما تحویل گرفتیم، ۲۷۵۰ میلیارد تومان بود، در مهرماه همان سال ۳۳ درصد از بودجه تحقق یافته بود و تا پایان سال دو هزار میلیارد تومان از بودجه یعنی ۷۰ درصد آن محقق شد.

شهردار سابق اصفهان با بیان اینکه بدهی سال ۹۶ حدود ۸۰ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: همچنین در سال ۹۹ بودجه شش هزار میلیارد تومانی شهرداری به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شد.

وی ادامه داد: از سال ۹۷ به بعد تدوین بودجه روند صعودی به خود گرفت به طوری که در سال ۱۴۰۰ بودجه را به ۱۰ هزار میلیارد تومان رساندیم.

نوروزی گفت: اگر می خواستیم مانند سال ۹۶ عمل کنیم اکنون باید شهرداری ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشته باشد، چراکه در سال ۹۶ تا مهرماه فقط ۳۳ درصد از بودجه محقق شده بود اما بودجه امسال تاکنون ۴۵ درصد محقق شده است که با همین سیر، تا پایان سال ۱۰۰ درصد بودجه محقق می شود.

وی افزود: براساس آخرین گزارش مدیرکل مالی و ذی حساب شهرداری، بعد از چهار سال مجموع بدهی شهرداری اصفهان ۲۱۰۰ میلیارد تومان است که ۲۰ درصد از بودجه ای که باید محقق شود را شامل می شود.

شهردار سابق اصفهان با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته هیچ دوشنبه ای نبوده است که من در اصفهان باشم و همه این روزها و هفته ها را به تهران برای مذاکره و گفت و گو با رییس جمهور، وزرا، روسای بانک مرکزی و ... سفر کرده ام، اظهار کرد: ماحصل این سفرها دریافت سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت، بهره برداری مترو بعد از ۱۷ سال و افزایش مسافران مترو از 16 هزار نفر به ۱۲۰ هزار نفر در روز پیش از کرونا و کاهش سرفاصله قطارها از ۴۰ دقیقه به ۱۱ دقیقه بوده است.

وی بیان کرد: با سفرهایی که به تهران داشتیم توانستیم ساز و کار پرداخت بدهی شهرداری به دولت و وصول طلب های شهرداری از دستگاه های مختلف مانند دادگستری، نیروی انتظامی، سپاه و آموزش و پرورش را پیدا کرده و ۱۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری را وصول کنیم.

نوروزی به بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس، دریافت وام برای نوسازی تاکسی ها و تبدیل موتورهای بنزینی به برقی به عنوان دستاوردهای چهار ساله اشاره و اظهار کرد: اکنون بعد از چهار سال بسیاری از سازمان های شهرداری مانند سازمان عمران، نه تنها در آستانه ورشکستگی نیست بلکه سودآوری بسیار بالایی هم دارد و دیگر شاهد به عقب افتادن حقوق ها و اعتصاب نیروهای آنها نیستیم.

وی ادامه داد: سالن اجلاس سران از گِل درآمد و اکنون افتخار کشور شده است؛ همچنین احداث پل های شهید سلیمانی و کلنگ زنی بخش غربی رینگ چهارم، تکمیل بخش زیادی از بخش شرقی رینگ از دیگر دستاوردهای شهرداری در ۴ سال اخیر است.

شهردار سابق اصفهان با تاکید بر اینکه زمینه کار در شهرداری آماده است و به تیم جدید خوش آمد می گویم، اظهار کرد: ما آماده کمک به حیات موجود زنده یعنی شهر هستیم و حاضریم تجارب خود را تقدیم شما کنیم تا شهر جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز