خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضاییه در دیدار با اقشار مختلف مردم قزوین:

هماهنگی بین سه قوه طی ماه‌های اخیر بی نظیر بود/ ۲۰ درصد پرونده‌های قضایی مربوط به امور خانواده است

هماهنگی بین سه قوه طی ماه‌های اخیر بی نظیر بود/ ۲۰ درصد پرونده‌های قضایی مربوط به امور خانواده است
کد خبر : ۱۱۳۷۸۵۴

رئیس قوه قضاییه گفت: در حدود سه ماه گذشته بیشترین هماهنگی بین سه قوه وجود داشته که شاید در تمام طول چهار دهه گذشته بی نظیر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، پیش از ظهر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم استان قزوین گفت: در حدود سه ماه گذشته بیشترین هماهنگی بین سه قوه وجود داشته که شاید در تمام طول چهار دهه  گذشته بی نظیر بوده است و در طول این مدت چندین بار دیدار مشترک بین سران قوا و اعضای مجلس و وزرا و همچنین اقشار مختلف مردم برگزار شد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: مشارکت بین مردم و کمک کردن به مردم و توجه و تکریم مردم دارای اهمیت است؛ البته این موارد در حد حرف است که باید به عمل تبدیل شود.

وی عنوان کرد: ارتقای عزت و اقتدار نیز دارای اهمیت است که باید با همکاری یکدیگر، ظرفیت‌ها و خردجمعی و همچنین تشکیل کارگروه‌های مختلف رقم بخورد.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: بنا است برای خانواده شهدا و جانبازان در موضوعات خانواده و بررسی مشکلات ارتباط و تعامل ایجاد شود؛ در  واقع بررسی موضوعات در این قالب به صورت پایلوت در خانواده شهدا اجرا می‌شود و پس از آن در سایر حوزه‌ها نیز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز ۲۰ درصد از پرونده‌های قوه قضاییه مرتبط با امور خانواده است که این مسائل را می‌توان با استفاده از ظرفیت خود خانواده‌ها حل کرد و این امر آثار ماندگاری پیدا خواهد کرد.

محسنی اژه‌ای عنوان کرد: امروز یکی از مسائلی که باید خانواده‌ها و بانوان به آن توجه کنند، حل مشکلات مرتبط با بانوان است، این قشر به یک مجموعه مسائل حقوقی و غیرحقوقی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای استان قزوین بیان کرد: باتوجه به اقتصاد و صنعتی که در قزوین وجود دارد و با در  نظر گرفتن میزان جمعیت، بهره‌وری قزوین از بسیاری از استان‌های دیگر بالاتر است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: مطرح شد که بخشی از قوانین در حوزه ایثارگران اجرا نمی‌شود، از این رو باید پیگیری لازم صورت گیرد تا مشکل برطرف شود.

محسنی اژه‌ای درباره وضعیت واحدهای تولیدی استان گفت: باید از حداکثر ظرفیت در زمینه تولید استفاده کرد و نقش اول در این حوزه بر عهده استاندار است و با تشکیل کارگروه مشترک مشکل واحدهای تولیدی و تعطیل شده بررسی شده و هرآنچه در استان قابل است رفع شده و هر آنچه مرتبط با قوه قضاییه است به ما ارجاع داده شود.

وی تاکید کرد:  باید از نگاه یک جانبه به موضوع واحدهای تولیدی پرهیز شده و مساله با همکاری بین ارگان‌های مختلف از جمله استانداری، نمایندگان مجلس و سایر دستگاه‌ها و با در  نظر گرفتن مصالح استان مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز