خبرگزاری کار ایران

تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید شیراز برگزار شد

تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید شیراز برگزار شد
کد خبر : ۱۱۳۷۲۰۳

آیین تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید شیراز شب گذشته در باغ عفیف آباد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولى فقیه و امام جمعه شیراز در این مراسم با اشاره به خطبه اى به نقل از امام حسین (ع)  و عدالت آن حضرت و الگوبردارى از آن امام ادامه داد: مــن نــگاه سیاســى را مــى شناســم؛ باید انصاف داشــته باشــیم کــه نگاه اســکندرپور عقلانى بود. 

وى همچنین خواستار استفاده مدیران و مسئولان از تجربیات مســئولان قبلى در ارتقاى خدمات دهى به شهروندان شد. 

 رویکرد شهردارى در دوره جدید ادامه حرکت سازندگى شیراز با سرعت و کیفیت بهتر است

ســید احسان اصنافى شــهردار کلانشهر شیراز در این آیین ضمن تقدیر از اعضاى شوراى ادوار مختلف و شهردارانى که مدیریت کلانشهر شیراز را برعهده داشتند گفت: رویکرد شهردارى در دوره جدید ادامه حرکت سازندگى شیراز با سرعت و کیفیت بهتر است.

 وی با اشاره به شعار این دوره مدیریت شــهرى مبنى بر رســاندن شــیراز به تراز سومین حرم اهل بیت (ع) افزود:مقام معظم رهبرى در 13ســال قبل فرمودند «شــیراز سومین حرم اهل بیت است» و محور این حرم شــاهچراغ (ع) به عنوان هویت بخشــى شــهر شیراز است و اکنون زمان تحقق این شهر است.

شهردار شیراز ادامه داد: بازســازى، نوســازى و توســعه نــاوگان حمــل و نقــل عمومــى و ریلى، به بهره بردارى رساندن خط 2مترو و تلاش براى پیشرفت خط 3مترو بعنوان ادامه دهنده خط یک مترو از جمله رویکردهــا در حوزه حمل و نقل عمومى در کلانشــهر شــیراز است.

 اصنافى با اشــاره به طرح احیا بافت هاى فرســوده در مقوله شهرســازى تصریح کرد: طرح احیا بافت فرســوده شهر را با همکارى میراث فرهنگى، طرح توســعه 10هکتارى حــرم مطهر،تصویب طــرح حریم شــهر شیراز و حاشیه نشینى از جمله اقدامات مدیریت شــهرى در دوره جدید خواهد بود.

رییس شــوراى شهر شیراز در این مراسم گفت: شــعار اصلى خدمتگزاران مردم در شوراى ششم این اســت که شهر شــیراز طبق فرمایشات مقام معظم رهبرى به تراز سومین حرم اهل بیت (ع) برسد.

مهدى طاهرى با تاکید بر اینکه گیر و دار معادلات دنیوى ســبب نشود معنویت ها را به فراموشى بسپاریم، اظهارداشــت: مقام معظــم رهبرى در دیــدار با دولت آیت االله رییســى بر احیاى اعتماد و امیدافزایى، عدالت ورزى و فسادســتیزى و موارد کلانى از این دست تاکید داشتند و این موارد باید سرلوحه عملکرد شوراى ششم و شهردار جدید شیراز باشد.

ایجاد شهرى آرام براى شهروندان اولویت مدیریت شهری

 حیدر اســکندرپور، شهردار سابق شــیراز در این مراســم با اشــاره به هفته دفاع مقــدس ضمن گرامى داشت یاد و خاطره جنگ هشت ساله و از خودگذشتگى هــاى رزمندگان در آن دوران، عنوان کرد: جنگ ایران و عراق در شــهریور ماه آغاز شــد و در شهریور ماه نیز پایان یافت و در ماه پایانى نیز همچون روزهاى ابتدایى جنگ تشویش و نگرانى حاکم بود.

شهردار ســابق شیراز گفت: به همه کسانى که در این راه مقدس جانشان را فدا کردند و به ایثارگران درود مى فرســتم آرزو مى کنم کشــور و نظام مان همیشــه ســربلند باشــد چرا که ســربلندى این نظــام نتیجه از خودگذشتگى هاى این عزیزان است.

حیــدر اســکندرپور بیــان کــرد: لازم مى دانم از تــک تــک همکارانــم در شــهردارى شــیراز از جمله مدیران،کارشناسان،کارکنان و کارگران و.... تشکر کنم.

وى به تجربه بیش از 20 سال حضورخود دستگاه هاى مختلف اجرایى اشاره کرد و افزود: مجموعه شهردارى از توانمند ترین مدیران برخوردار اســت. مدیرانى سالم با انگیزه ســالم که سهم اصلى موفقیت هاى مدیران ارشد شهرى به آنها تعلق دارد.

وى به تفاوت شــهردارى با ســایر دســتگاه هاى اجرایى اشــاره کرد و افزود: در شهردارى مدیران ارشد باید بخــش عمده اى از انرژى را صرف تامین هزینه ها کننــد چرا که از دهه هفتــاد تاکنون تامین هزینه هاى شهردارى ها به خود آنها واگذار شده است.

اســکندرپور با بیان اینکه شیراز شهرى با داشته هــاى فرهنگى و مذهبــى و داراى تــرازى ملى و بین المللى است، خاطرنشان کرد: آنچه در مدیریت شهرى اولویت دارد ایجاد شــهرى آرام براى شهروندان است.

شــهردار سابق شیراز با عنوان کردن این سوال که چرا به رغــم اقدامات مختلــف زیربنایى و زیرســاختى در کشور همچنان شــاهد نارضایتى مردم هستیم، افزود:  ایــن نارضایتى نشــان مى دهد آنچه انجام شــده ارتقا کیفیت زندگى مردم را به دنبال نداشته است.

 برای کسب جایگاه واقعی شیراز ظرفیت های آن باید شناسایی شود

 محمود رضایى نیز در ادامه این آئین ضمن تبریک به شــوراییان دوره ششــم کلانشهر شــیراز و تقدیر از زحمات اعضای دوره پنجم، بیان کرد: حقیقتا با شرایط و امکانات و اقتضائاتــی که در نظام بودجه ریزی وجود داشت اما شورای پنجم شــیراز با برنامه ریزی مناسب، اهــداف خوبــی پایه ریزی شــد که بخشــی از آنها هم محقق شــد.

وی خواســتار تهیه و تدوین برنامه مدون از سوی شورای ششــم برای دوره چهار ساله فعالیت شد و گفت: شــیراز از ویژگی های خاصی بین کلانشهرهای کشور برخوردار است و شهره ملی و جهانی دارد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز