خبرگزاری کار ایران

کاهش ۶۰ درصدی مراجعات مردم به مراکز منتخب کرونا در مشهد

کاهش ۶۰ درصدی مراجعات مردم به مراکز منتخب کرونا در مشهد
کد خبر : ۱۱۳۲۹۵۸

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش ۶۰ درصدی مراجعه مردم به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: این میزان هنوز به شرایط قبل از موج پنجم کرونا نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد درخشان افزود: میزان مراجعه مردم به مراکز منتخب کرونا از روزانه هفت هزار نفر در اوج موج پنجم به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در روز رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به کرونا در این استان در سراشیبی قرار دارد اما این آمار به شدت شکننده است و می تواند با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص در دهه آخر ماه صفر، روند افزایشی پیدا کند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در موج پنجم کرونا نتایج مثبت تست های کرونا (پی.سی.آر) تا ۶۰ درصد افزایش یافت اما اکنون این میزان به ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: قبل از موج پنجم کرونا نتایج مثبت تست های کرونا بسیار کمتر از این رقم بود و ۱۵ تا ۲۰ درصد تست های پی.سی.آر را شامل می‌شد.

درخشان ادامه داد: در حال حاضر چهار مرکز منتخب کرونا در مشهد به فعالیت خود به شکل شبانه روزی ادامه می دهند که این مراکز در خیابانهای ویلا، بولوار قرنی، پنجتن و سیدی این شهر واقع شده اند و سایر مراکز تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه فعال هستند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۶۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز