خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

بیمارستان‌های قزوین مشکل اکسیژن ندارند/ افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان/ قزوین از نظر تخت‌های دیالیز وضعیت مناسبی ندارد

بیمارستان‌های قزوین مشکل اکسیژن ندارند/ افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان/ قزوین از نظر تخت‌های دیالیز وضعیت مناسبی ندارد
کد خبر : ۱۱۲۸۸۶۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر تمام بیمارستان‌ها از نظر تامین اکسیژن می‌تواند بدون اختلال تا یکهزار بیمار را پوشش دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان که شامگاه جمعه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: مهم‌ترین سرمایه حوزه سلامت اعتماد مردم است و در دانشگاه نیز در این راستا قدم برداشته‌ایم تا بر مشکلات بخش درمان فائق شویم.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: بیشترین شرکت‌های بین المللی غذا و دارو در استان قزوین قرار دارد و قزوین و البرز در مجموع ۵۰ درصد تولید مواد غذایی کشور را بر عهده دارند و در بخش مواد شوینده و تولید مواد ضد عفونی کننده نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در دارا بودن تخت ویژه پایین‌تر از میانگین کشوری قرار داریم و در تخت‌های دیالیز نیز در وضعیت خوبی قرار نداریم اما طی هفته‌های آینده ۲۵ تخت دیالیز به بهره برداری می‌رسد.

این مقام مسئول افزود: ۶۴ درصد تخت‌های بیمارستانی استان در اختیار دانشگاه است که این عدد در کشور بالاتر است و این باعث شد در پیک پنجم و چهارم با مشکل مواجه شویم.

کمبود پایگاه‌های اورژانس در استان

نامدار اظهار کرد: ۲۷۰ میلیون تردد جاده‌ای در استان ثبت شده و قزوین از استان‌های پر تردد کشور است اما در زمینه پایگاه‌های اورژانس از میانگین کشوری ۱۶ پایگاه کمتر داریم.

وی ادامه داد: در زمینه کرونا ۹۰ جلسه استانی داشتیم و بیش از هزار مصوبه شکل گرفت و یکی از اتفاقات خوب پس از اعلام رهبری، شکل گیری طرح شهید سلیمانی بود که کمک زیادی به حوزه سلامت داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: پس از کرونا تیم سلامت روان در دانشگاه به سرعت شکل گرفت، در زمینه تخت در پیک آخر با کمبود تخت مواجه شدیم، در ابتدا ۷۰۰ تخت در پلن سی در نظر گرفته بودیم که ۲۰۰ تخت به این مورد اضافه شد، البته افزایش نیرو نداشتیم.

وی گفت: همه اتفاقات در افزایش تخت با همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف استان رقم خورد و تخت‌های جدید در کمترین زمان اضافه شد و حتی بیمارستان ترومای استان نیز در اختیار ما قرار گرفت.

انجام بیش از ۳۷۰ هزار تست کرونا در استان

این مقام مسئول عنوان کرد: در آزمایشگاه مرجع نیز بیش از ۳۷۰ هزار تست انجام شده و بیش از ۹۱ میلیارد تومان در حوزه تجهیزات پزشکی هزینه شد که از اقدامات ماندگار است.

وی بیان کرد: بیش از ۳۷ تخت سی سیو به آی سیو تبدیل شد و تعدادی نیرو نیز جذب شد؛ ما باتوجه به همجواری با پایتخت، برخوردار محسوب می‌شویم اما در واقع با سختی مواجه هستیم و مقدار زیادی از نیروهایی که می‌توانیم جذب کنیم به استان جذب نمی‌شوند.

                                                              بهبود تاسیسات زیرساختی بیمارستان‌های استان

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: تاسیسات زیرساختی بیمارستان‌ها به چرخه بازگشت و تامین نیروی انسانی و تکمیل مرکز رادیوتراپی نیز از اقدامات خوبی بود که در استان رقم خورد و در این مرکز ۵۰ بیمار چرخه اول رادیوتراپی خود را انجام دادند.

 

وی عنوان کرد: بیمارستان صحرایی قزوین از بیمارستان‌های چابک کشور است که در اربعین و حوادث مختلف و همچنین در کرونا کمک خوبی برای بخش درمان بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز، بوئین زهرا در وضعیت نارنجی و آوج در وضعیت زرد قرار دارد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز