خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت و درمان قوچان خبر داد؛

کرونا هفته گذشته روزانه جان ۲ الی ۳ شهروند قوچانی را گرفت

کرونا هفته گذشته روزانه جان ۲ الی ۳ شهروند قوچانی را گرفت
کد خبر : ۱۱۲۰۲۹۳

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان با اشاره به افزایش میانگین تعداد فوتی ها در این شهرستان گفت: این میانگین در روز بین ۲ الی ۳ نفر بوده که بیشترین آمار فوتی در روز تاکنون ۶ نفر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز دلاور معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان در جلسه ستاد مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه در هفته گذشته تعداد نمونه برداری انجام شده در وضعیت سرپایی حدود هزار و ۱۸ نفر بوده که ۴۷۲ مورد مثبت اعلام شده است، گفت: در افراد بستری در یک هفته گذشته تعداد نمونه برداری انجام‌شده از بیماران بستری ۲۰۶ مورد بوده که از این موارد ۲۶ مورد مثبت شده است.

وی همچنین در ادامه از تعداد ۲۹ مورد فوتی در طول یک هفته گذشته خبرداد و اذعان داشت: مجموع کل نمونه برداری های انجام شده از ابتدا شیوع کرونا در قوچان در موارد سرپایی ۲۷ هزار ۸۱۳ مورد بوده که از این تعداد ۹ هزار ۸۲ مورد مثبت اعلام‌شده و در بیماران بستری نیز ۴ هزار ۷۵۴ مورد که ۲ هزار ۱۸۳ مورد مثبت بوده و تعداد موارد فوتی کرونا مثبت در قوچان از ابتدای شیوع تاکنون ۳۶۹ مورد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای مرداد ماه تا به امروز در موارد سرپایی و مرکز منتخب کووید، افزایش تصاعدی در تعداد مراجعات مرکز داشته ایم، اعلام کرد :در تاریخ یکم مرداد ماه، تعداد مراجعات ۷۹ مورد بوده که این تعداد در روزهای بعد افزایش پیدا کرده است و در تاریخ های ۱۹ و ۲۰ مرداد بیشترین مراجعات را با تعداد ۴۳۳ و ۴۱۴ مورد داشته ایم که ۳۰ درصد مراجعات مان به مرکز منتخب با انجام تست های pcr و rapid، مثبت اعلام شده است.

دلاور با عنوان این نکته که در روزهای منتهی به تعطیلات که تعداد مراجعات ما کاهشی با شیب ملایم داشته که این مورد ممکن است بخاطر اعمال تعطیلات باشد و یا اثر تعطیلات بر کنترل بیماری، گفت: در تاریخ ۲۷، ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه تعداد مراجعان مان به ترتیب به ۱۶۲، ۱۲۵، ۲۱۸ نفر رسید که این مورد را باید رصد کنیم تا متوجه شویم که آیا تعطیلات تاثیر مثبت درتعداد مراجعات داشته است یا خیر. 

وی با اعلام این خبر که از تعداد مراجعات انجام شده در این چند روز، تست حدود ۵۰ درصد مراجعات مان  مثبت اعلام شده، تاکید کرد :مجموعا در مرداد ماه تا تاریخ ۲۹ ام، ۸ هزار ۱۴۶ نفر به مرکز منتخب مراجعه کردند که ۳ هزار ۱۸۲ نفر که حدود ۴۰ درصد مراجعین را تشکیل می‌دهند، تست هایشان مثبت گزارش شده است.

وی گفت: همچنین در وضعیت بستری از تاریخ یکم مرداد ماه  تعداد بستری را با شیبی افزایشی داشتیم که در این تاریخ با ۴۴ بستری شروع شده و این افزایش ادامه دار بوده و از ۹ مرداد تعداد بستری ها، با شدت بیشتری افزایش یافته و در نهایت تا تاریخ ۲۹ مرداد ماه، تعداد بستری ها به ۱۳۸ مورد رسید. 

وی همزمان با بحث پیشگیری، بستری و انجام آزمایشات بیماران، به بحث واکسیناسیون در قوچان اشاره کرد و اظهار داشت: واکسیناسیون در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی همچنان ادامه دارد و در شهرستان قوچان مرکز واکسیناسیون، در سالن حجاب دایر شده است و علاوه بر آن مرکز امام خمینی بعنوان مرکز عادی جامع سلامت نیز در بحث واکسیناسیون مشغول به فعالیت است. 

دلاور اضافه کرد: علاوه بر این مراکز، مرکز تجمیعی شماره ۲ را در دانشگاه آزاد راه اندازی کرده ایم که بعد از واکیسناسیون هیات های علمی و کارکنان دانشگاه به واکسیناسیون تعدادی از گروه‌های هدف خواهیم پرداخت. این کار با مساعدت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان صورت گرفته است که این امر سبب کاهش بار مراجعات به مرکز تجمیعی شماره ۱ شهرستان می‌شود. 

وی با اشاره به مجموعه ی کل واکسن هایی که شهرستان تاکنون از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت کرده است، اعلام کرد: تاکنون تعداد ۵۲ هزار و ۶۴۴ دوز واکسن دریافت کرده ایم که بیش از ۳۰ هزار نفر از افراد جامع هدف، واکسن نوبت اول را دریافت کرده و ۱۶ هزار و ۷۳ نفر نیز واکسن نوبت دوم را دریافت کرده اند که مجموعا ۴۶ هزار و ۸۱۷ دوز واکسن در شهرستان قوچان تزریق شده است. خوشبختانه همچنان دپوی خوبی در بحث واکسن در شهرستان برای روزهای آینده داریم.

معاون شبکه بهداشت و درمان قوچان در ادامه از بحث پیشگیری در چند روز گذشته و در دهه اول محرم خبرداد و اذعان داشت: ما در واحد بهداشت ومحیط این موضوع را مورد رصد قرار دادیم که در بحث نظارت بر هیات های مذهبی، ۱۰۲ مورد بازدید از این هیات‌ها صورت گرفته است و خوشبختانه در قوچان حدود ۸۱ مورد از هیات‌ها، مراسم عزاداری را در فضای باز و با رعایت ۸۰ درصدی پروتکل ها برگزار کرده اند. 

وی با تاکید بر این مهم که تعداد ۸ مورد از هیات‌ها تذکر کتبی دریافت کرده اند، بیان کرد: در سایر نظارت‌های واحد بهداشت و محیط تعداد بازدید هایی که از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در هفته اخیر به عمل آمده،  ۳۷۰ مورد بوده که از این تعداد ۸۶ مورد از اماکن عمومی بازدید به عمل آمده است. 

دلاور همچین در بحث فعالیت‌های هفته اخیر شبکه بهداشت و درمان قوچان، ادامه داد: در طول هفته اخیر تعداد معرفی به تعزیرات، ۵ مورد ثبت شده است. اخطاریه های بحرانی صادر شده نیز تعداد ۱۰ مورد بوده و تعداد پلمپ ها و تعطیلی ها نیز در مراکز تهیه و توزیع ۲مورد بوده و تعداد رسیدگی به شکایات مردمی در سامانه ۱۹۰، حدود ۱۰ مورد گزارش شده‌است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز