خبرگزاری کار ایران

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه:

حمایت حقوقی کانون وکلا از خبرنگاران کرمانشاهی / راه اندازی مشاوره تلفنی رایگان در کانون وکلا

حمایت حقوقی کانون وکلا از خبرنگاران کرمانشاهی / راه اندازی مشاوره تلفنی رایگان در کانون وکلا
کد خبر : ۱۱۱۷۹۳۵

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه اعلام کرد که این کانون در محکمه‌های قضایی به صورت رایگان از خبرنگاران حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، بهروز رستمی در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در محل ساختمان کانون وکلا برگزار شد، اظهار داشت: کانون وکلا همچون رسانه ها خود را حامی حقوق مردم می داند و در این راستا از هیچ‌ تلاشی فروگزار نیست.

وی با اشاره به برخی بی مهری ها نسبت به خبرنگاران گفت: تضعیف جایگاه اهالی رسانه اتفاقی نابخشودنی است که اثرات آنها در جامعه نمایان می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: خطر کردن از ویژگی های بارز خبرنگاران است که همواره در معرض خطر شکایت های حقوقی قرار دارند.

رستمی اعلام کرد: کانون وکلای دادگستری آمادگی خود را برای دفاع از حقوق خبرنگاران در محکمه های قضایی اعلام می کند.

وی افزود: بر اساس تفاهمنامه ای که با خانه مطبوعات امضا کرده ایم، اگر خبرنگاری در کرمانشاه مورد تعقیب قضایی قرار گیرد می تواند از خدمات رایگان وکلای ما بهره‌مند شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه افزود: همچنین بر اساس این تفاهمنامه روزهای دوشنبه نیز خبرنگاران می تواند با مراجعه به محل کانون وکلا مشاوره‌های حقوقی را به صورت رایگان دریافت کنند.

رستمی‌ همچنین تعداد وکلای تسخیری معرفی شده از سوی اداره معاضدت کانون وکلا دادگستری را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و بیان داشت: طی این مدت برای ۳۰ پرونده هم وکیل اتفاقی معرفی شده است.

وی در ادامه تعداد مشاوره‌های رایگان انجام شده در محل کانون وکلای دادگستری را ۳۵۰ فقره و مشاوره‌های انجام گرفته در دادگستری را ۳۵۰۰ فقره عنوان کرد.

رستمی  در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به آیین نامه  مصوب قوه  قضاییه  نیز گفت: موضع کانون های وکلا بر این است که این آیین نامه خلاف قانون است و آن را اجرا نخواهیم کرد مگر اصلاح شود.

ایشان تصریح کرد: ما به عنوان وکیل و به عنوان کسی که قسم خورده‌ایم پاسدار حریم و حرمت قانون باشیم می‌دانیم که قانون  مقدمه وجود حاکمیت خوب است و برای رسیدن به حکمرانی مطلوب در یک جامعه  نیاز به حاکمیت قانون است ولی مرجع پیشنهاد آیین نامه کانون وکلای دادگستری است و مرجع تایید این آیین نامه هم وزیر دادگستری بنابراین این صلاحیت مربوط به وزیر دادگستری است نه رئیس قوه قضاییه.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در زمینه فراگیری‌حقوق شهروندی نیز تاکنون حدود ۲۰ جلسه تشکیل داده و در این جلسات مردم را با حقوق خود آشنا نموده، همچنین در شبکه های اجتماعی  نیز برنامه هایی بصورت زنده برگزار شده است.

رستمی در پایان با اشاره به شیوع کرونا و تاکید بر عدم مراجعه حضوری، گفت: کانون وکلا به منظور رفاه حال مردم امکان تماس تلفنی برای مشاوره با وکلا را فراهم کرده و مردم می توانند با تماس به شماره ۳۸۴۶۱۴۴ مشاوره های تلفنی دریافت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز