خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۷ شیراز مطرح کرد؛

منطقه 7 به صورت روستا شهر است و بافت روستایی ندارد/ ایجاد مسیر کوهپیمایی ایمن آثار تاریخی در منطقه

منطقه 7 به صورت روستا شهر است و بافت روستایی ندارد/ ایجاد مسیر کوهپیمایی ایمن آثار تاریخی در منطقه
کد خبر : ۱۱۱۶۴۲۰

شهردار منطقه 7 شیراز گفت: مناطق حاشیه ای در منطقه 7 به صورت روستا شهر است و بافت روستایی ندارد و در مدت زمانی کوتاه با رشد جمعیتی ۱۰ درصد ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، سعید معصومی در جمع خبرنگاران افزود: این درحالی است که رشد جمعیتی روستا یک درصد است و باید شهرها بر محیط پیرامون نظارت داشته باشند و رشد بی حد و حساب نداشته باشند روستاهای پیرامونی شهر بافت محلی ندارد و با حجم زیادی روبرو هستیم که مشکلات اجتماعی را به همراه دارد.

شهردار منطقه 7 شیراز  ادامه داد: حتی برخی از این مناطق حاشیه ای آبادی هستند و روستا نیستند و بعد از چندسال جمعیت آنها چندین برابر می شود که روستای ماه فیروزان یکی از این روستاها است که  بعد از چندسال تعداد خانه و جمعیت آن چندین برابر شده است.

معصومی با اشاره به ظرفیت موجود آثار تاریخی منطقه ۷ گفت:سعی داریم طی یک مسیر کوهپیمایی ایمن آثار تاریخی به هم وصل کنیم تا شهروندان و گردشگران بتوانند از این ظرفیت در منطقه 7 استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش این است که در منطقه 7 متناسب با نیاز منطقه و شهروندان عمل کنیم عنوان کرد: 11 منطقه در سطح شهر شیراز داریم که هر منطقه نیاز و مشکلات خاص خود را دارد و منطقه 7 با توجه به ویژگی هایی که دارد مسائلی مثلِ مهاجرت، مناطق حاشیه ای، حریم شهر، ساماندهی مشاغل، مسائل زیست محیطی و... را دارد و باید براساس نیاز منطقه خدمات ارائه دهیم.

معصومی با اشاره به وسعت هزار و 800هکتاری و جمعیت 170 هزار نفری در منطقه گفت: 20 هزار هکتار وسعت روستاهای متعدد است و مدیریت منطقه نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد.

وی با بیان اینکه سیلابی که به واسطه بارندگی در شهر است با لوله گذاری آب های سطحی و بارندگی ها به سمت منطقه 7 و از آنجا به دریاچه مهارلو هدایت می شود عنوان کرد: این سیلاب در  جایی که در منطقه 7است در زمین های کشاورزی که کانال ها باز است به دلیل کامل نبودن شبکه فاضلاب شهری آب های جداول در منطقه به نیزار و ... تبدیل می شود و دائم باید لایروبی کنیم.

شهردار منطقه 7 شیراز تصریح کرد: متناسب با نیاز منطقه در سال 1400 بیش از 100 برنامه عمرانی داریم و 80  برنامه  طراحی و اجرا شده است.

 معصومی با بیان اینکه برخی از پروژه ها محله ای و برخی شهری است، ابراز کرد: بزرگراه مولوی در منطقه 7 که کنار گذر شرقی شهر است بار ترافیکی شهر را کاهش می دهد و مسیر مناسب تری برای عبور شهروندان است

وی افزود: با گستردگی شهر و حجم خودرو ها و ترافیک مرکز شهر، شهروندان از گذرهایی استفاده می کنند که زودتر به مقصد برسند و تقویت رینگ  های پیرامونی شهر می تواند نیاز شهروندان را به نحوی جواب دهد که علاوه بر بالا بردن دسترسی مسائل زیست محیطی و آلودگی ها کمتر شود.

شهردار منطقه 7 شیراز  با بیان اینکه نسبت درامد و هزینه در منطقه7  با توجه به فضای حاشیه شهری که در منطقه است متفاوت است و ۲ تا ۳ برابر درامد باید هزینه شود؛ ابراز کرد: در سال ۱۴۰۰ تلاش می کنیم وضعیت مالی منطقه بهتر شود و بودجه و اعتبارات بیشتری را جذب بیشتر داشته باشیم و منطقه ۷ بیشتر جنبه توسعه ای دارد و پتاسنیل کارهای عمرانی دارد.

معصومی همچنین در بحث سلامت شهروندان  گفت:  در این خصوص طول راه و پیاده رو به طول 5/6 کیلومتر در منطقه 7 داریم و علاوه برمسیرهای دوچرخه و پارک سلامت  کلنگ پارک ورزشی زده شده است و مشخصه عمده پارک ورزش این است که ورزش و سلامتی شهروندان و خانواده ها را به طور کامل پوشش می دهد و تقریبا ۱۸ نوع ورزش داریم .

به گفته وی مسیرهای دوچرخه در منطقه به یک مد حمل و نقلی تبدیل کرده ایم که به صورت شبکه ای باشد و سال گذشته ۱۲ کیلومتر و سال قبل تر نزدیک ۹ کیلومتر اجرا کردیم که امسال هم ۱۵ کیلومترهم امسال در برنامه است که به مسیرهای موجود اضافه شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز