خبرگزاری کار ایران

اعتبارات امسال تربت‌حیدریه ۴۶۰ میلیارد ریال اعلام شد

اعتبارات امسال تربت‌حیدریه ۴۶۰ میلیارد ریال اعلام شد
کد خبر : ۱۱۰۲۰۳۲

معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه گفت: اعتبارات امسال این شهرستان با ۶۳ درصد رشد، ۴۶۰ میلیارد ریال تعیین شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، حسین شرافتی را در جلسه کمیته برنامه‌ریزی اظهار کرد: از این میزان ۲۱۰ میلیارد ریال سهم نفت، ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبارات متوازن و ۷۰ میلیارد ریال نیز اعتبارات استانی می‌باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات پارسال در قالب ۲۱ فصل، ۵۲ برنامه و ۱۶۵ پروژه تعیین شده‌ بود، گفت: اعتبارات امسال در قالب ۲۱ فصل ۵۳ برنامه و ۱۲۱ پروژه می‌باشد.

فرماندار تربت‌حیدریه اظهار کرد: با وجود رشد ۶۳ درصدی اعتبارات امسال، اما تعداد پروژه‌ها کمتر و این بدان خاطر است که بنا داریم پروژه‌های ناتمام را به اتمام برسانیم.

شرافتی‌راد گفت: در بودجه امسال مناطق محرومی که بودجه نفت به آنها تخصیص یافته، عبارت از بخش بایگ، کدکن، رخ، مرکزی و دهستان بالا ولایت هستند.

وی بیان کرد: سهم تصمیم سازی دستگاه‌ها امسال در استان متمرکز شده و این یک تصمیم کشوری و از عهده ما خارج است.

شرافتی‌راد افزود: اهمیت این راهبرد بدان معنا است که ۹۷ درصد بودجه کشور در وزارتخانه‌ها متمرکز و تخصیص آنها بر عهده نمایندگان مجلس و مدیران کل استانی است تا با ارائه برنامه و توجیحات قانونی بتوانند برای شهر و استان خود جذب بیشتر داشته‌باشند.

شرافتی‌راد افزود: اوج ضعف یک مدیر آنجاست که سراغ من بیاید از فرماندار در خواست اعتبارات کند و راه بهتر آن است که بیاید و به من راهکار ارایه کند که چگونه و برای چه طرحی از مدیران کل استان بودجه جذب کنم.

وی با بیان اینکه از مجموع اعتبارات مصوب پارسال، تنها ۴۰ درصد تخصیص پیدا کرد، گفت: بنا ندارم اسامی مدیرانی که جذب صد درصدی نداشتند را ببرم و لذا تنها به معرفی دستگاه‌هایی که بیشتر جذب را داشتند، اکتفا می‌کنم.

شرافتی‌راد افزود: بر این اساس بهزیستی، با صددرصد، امور آب با ۸۴.۱۲ درصد، هلال احمر ۷۰ درصد، هواشناسی ۶۸ درصد، راهداری ۶۰  درصد، نوسازی مدارس ۵۹ درصد و راه و شهرسازی با ۵۵ درصد، بیشترین تخصیص را به خود اختصاص داده بودند.

فرماندار تربت‌حیدریه در ادامه خطاب به مدیران دستگاه ای اجرایی گفت: در مصرف بهینه آب و برق نهایت دقت را به عمل آورده و با دستگاه‌های خاطی برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز