خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کاشان خبر داد:

بهداشت و درمان دغدغه بازنشستگان کاشانی/ارجاع بازنشستگان به مراکز غیر دولتی برای درمان

بهداشت و درمان دغدغه بازنشستگان کاشانی/ارجاع بازنشستگان به مراکز غیر دولتی برای درمان
کد خبر : ۱۰۷۵۰۷۹

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کاشان گفت: حدود ۲۸۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کاشان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و یکی ازمهمترین دغدغه های اصلی آنها مباحث مربوط به درمان و رفاه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، با حضور فرماندار و جمعی از بازنشستگان کارگری، مهمانسرای جدید کانون بانشستگان و مستمری بگیران کاشان افتتاح شد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کاشان در این مراسم که با حضور فرماندار و معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۳۰ هزار بازنشسته عضو این کانون هستند و کانون های کارگری تشکل های مردم نهادی هستند که بدون وابستگی به بخش های دولتی و خصوصی و تنها از محل دریافتی های ناچیز  بیمه تکمیلی اعضا تامین می شوند.

حسین حداد افزود: حدود  ۲۸۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کاشان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و یکی ازمهمترین دغدغه های اصلی آنها مباحث مربوط به درمان و  رفاه است.

نایب رئیس کانون بازنشستگان استان اصفهان با بیان اینکه شروع ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی  ویژه کارگران و بازنشستگان نمایان شدن عدالت در توزیع جغرافیایی تخت های بیمارستانی منطقه کاشان و حومه  است خاطر نشان شد: پس از واگذاری بیمارستان شهید بهشتی کاشان به دانشگاه علوم پزشکی، در سال ۸۶ مقرر شد بیمارستانی ۶۰ تختخوابی در شهرک ۲۲ بهمن ساخته شود که به دلیل جانمایی نامناسب متوقف شد.

حداد افزود: با توجه به افزایش اعضا کانون و همچنین تعداد کارگران شاغل در صنایع تولیدی کاشان ساخت بیمارستانی با ابعاد بزرگ تر و حجم تخت بیشتر ضروری است.

وی ایجاد خانه مهر و صدور کارت منزلت برای بازنشستگان را امری اجتناب ناپذیر بر شمرد و برای تحقق این خواسته کمک و مساعدت مسئولان اجرایی به خصوص شهرداری و فرماندار برای اختصاص زمین واحداث  ساختمان و بوستان به منظور  اجرا و انجام برنامه های فرهنگی و رفاهی ویژه بازنشستگان را خواستار شد.

وی ضمن گلایه و  ناخرسندی از ارجاع اغلب بازنشستگان توسط پزشکان برای انجام جراحی به مراکز خصوصی کاشان تاکید کرد: طبق آماری که توسط بیمه به کانون اعلام شده است در ۵ ماهه نخست سال گذشته از مجموع ۶۵۰ جراحی چشم بیماران بازنشسته بالای ۹۹ درصد آنها به تجویز و هدایت پزشکان در مراکز خصوصی انجام شده است.

حداد تصریح کرد: این در حالی است که امکانات و تجهیزات بخش دولتی شهرستان به روز و استاندارد است و انجام جراحی در مراکز درمانی غیر دولتی به جز تحمیل بار مالی برای بازنشستگان و تامین اجتماعی دستاورد دیگری ندارد.

در ادامه علی اکبر مرتضایی قهرودی فرماندار ویژه کاشان ضمن قدر دانی از تلاش های مدیران کانون بازنشستگان که بدون چشم داشت مالی و دریافت حقوق از مجموعه، خود را وقف خدمت به کارگران کرده انداظهار داشت: برای نخستین بار شاهد افتتاح ساختمانی هستیم که صاحبان آن در  شرایط سخت اقتصادی کشور و بدون در یافت بودجه دولتی ساختمان ملکی به این عظمت بنا کرده اند.

وی با بیان اینکه  اعضای کانون بازنشستگان کاشان گنجینه های تجربه و اعتبار در جامعه هستند که نسل جوان امروزی می توانند در کنار آنها قلل موفقیت را یک به یک فتح کنند یادآور شد: بازنشستگان ۳۰ سال از بهترین و ناب ترین دوران زندگی خود را مصروف خدمت به جامعه و مردم کردند و فرمانداری کاشان تلاش می کند با استفاده از ظرفیت های قانونی خود برای ارتقای سطح معیشت و انتظارات به حق آنها  پیش قدم شود.

فرماندار کاشان تصریح کرد: فرمانداری آمادگی لازم‌ جهت واگذاری زمین در سایت اداری شهرستان به منظور ساخت مجموعه ایی شایسته برای اعضا و جامعه کارگران و بازنشستگان برخوردار است.

گفتنی است فعالیت کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران کاشان از سال ۷۰ آغاز شده و ساختمان جدید در زمینی به مساحت ۳۴۰ متر و زیر بنای ۸۰۰ متر ودر سه طبقه و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال شامل ۳۰۰ متر کارگاه خیاطی،۲۵۰ متر اداری و ۲۵۰ متر مهمانسرا ساخته شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز