خبرگزاری کار ایران

اتصال ارتباط ۵۰۰ دهیاری به شبکه دولت/ توسعه دولت الکترونیک در هرمزگان شتاب گرفت

اتصال ارتباط ۵۰۰ دهیاری به شبکه دولت/ توسعه دولت الکترونیک در هرمزگان شتاب گرفت
کد خبر : ۱۰۳۷۰۳۱

همزمان با ایام دهه فجر و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان، با تلاش دفتر فناوری اطلاعات استانداری هرمزگان، از خدمات جدید الکترونیکی استانداری هرمزگان رونمایی شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، نازنین شیبانی در آیین رونمایی از خدمات جدید الکترونیکی استانداری هرمزگان با تقدیر از  فعالیت های دفتر فناوری اطلاعات استانداری هرمزگان بر لزوم بهره گیری از روش های نوین تامین امنیت اطلاعات تاکید کرد و گفت: در یک سال گذشته  اقدامات خوبی در حوزه خدمات الکترونیک استانداری هرمزگان انجام شده است که یک نمونه آن که امروز به بهره برداری رسید اتصال ارتباط ۵۰۰ دهیاری به شبکه دولت است و ارتباط دهیاری ها که با استفاده از سرویس APN همراه اول برای ارتباط با شبکه دولت انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار هرمزگان مبنی برای راه اندازی دولت الکترونیک در تمامی دستگاه ها و به ویژه دهیاری ها برای انجام مکاتبات اداری بر روی شبکه امن، این روند پیگیری و راه اندازی شد.

شیبانی افزود: سامانه مکاتبات اداری یکی از کاربردی ترین و مهمترین سامانه برای دهیاری ها است که با اتصال به شبکه دولت قادر به انجام مکاتبات اداری با ادارات هستند.

وی خاطر نشان کرد : با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز، در این مرحله ۵۰۰ دهیاری روستاهای هرمزگان به شبکه دولت متصل می شوند.

شیبانی ادامه داد: اتصال دهیاری ها به شبکه دولت باعث کاهش تردد دهیاران به شهرها برای انجام مکاتبات اداری و صرفه جویی در هزینه می شود.  

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان با اشاره به راه اندازی سامانه دورکاری، افزود: با استفاده از به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در منزل ، سفر و خارج از محیط اداره با توجه به جریانات اپیدمیک در دنیا مثل بحران کرونا، مفهوم دورکاری در سازمان ها بیش از پیش مطرح  و با راه اندازی سامانه دورکاری در استانداری هرمزگان این امر رفع شد.

وی با اشاره به رونمایی از نسخه جدید پورتال استان هرمزگان با امکانات جدید، اضافه کرد: این پورتال با تلاش دفتر فناوری اطلاعات استانداری طراحی و پیاده‌سازی شده و هدف از راه‌اندازی آن، تسهیل روند خدمت‌رسانی به مردم در حوزه خدمات الکترونیک و اطلاع‌رسانی بوده است.

وی تصریح کرد: میز خدمت الکترونیکی از مهم‌ترین بخش‌های این پورتال است و مخاطبان و متقاضیان خدمات از استانداری و واحدهای تابعه می‌توانند به سادگی به خدمات مورد نظر خود دسترسی داشته و برخی از خدمات را به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری دریافت کنند.

شیبانی خاطرنشان کرد: با طراحی نسخه جدید پورتال استان هرمزگان با نشانی اینترنتی portal.hormozgan.ir، ادارات کل استان نیز صاحب پورتال سازمانی شده‌اند و روند اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات در مجموعه استانداری به صورت هماهنگ انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان با اشاره به رونمایی از طراحی جدید وب سایت استانداری هرمزگان عنوان کرد: طراحی جدید وب سایت استانداری هرمزگان با استفاده از تکنولوژی جدید و قابلیت هاى شخصی سازی ( توان خواهان شامل بزرگ نمایی و تغییر رنگ)  ، استفاده از آخرین امکانات وب نویسی ، ارتقاء پوسته به منظور افزایش خدمات برخط ، ارتقاء امنیت ، کسب امتیازات ارزشیابی ، تعبیه امکانات زبان دوم و داشتن امنیت بالا در کلیه سطوح استقرار دولت الکترونیکی است.

وی گفت: تأمین اینترنت فرمانداری ها از طریق فیبر نوری ، آماده سازی بستر مکاتبات محرمانه در دفاتر مختلف استانداری و خدمات الکترونیکی دفاتر مختلف از سایر اقدامات در حوزه دولت الکترونیک در استانداری هرمزگان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز