خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری سپیدان خبر داد:

ایجاد دهکده صنایع دستی در شهر اردکان / وجود معارضین از مسکلات عمده سرمایه گذاری در سپیدان

ایجاد دهکده صنایع دستی در شهر اردکان / وجود معارضین از مسکلات عمده سرمایه گذاری در سپیدان
کد خبر : ۱۰۳۴۶۸۶

سرپرست فرماندار شهرستان سپیدان از ایجاد دهکده صنایع دستی در شهر اردکان در زمینی به مساحت ۵ هکتار و با ارزش سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذاری خارجی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن همتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی امروز کشور ما در طول 40 سال گذشته از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار شده است هر چند که در برخی موارد باید عقب ماندگی ها جبران شود.

وی با اشاره به پروژه های شهرستان سپیدان تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و پس از آن  شاهد افتتاح ۳۳ پروژه در شهرستان سپیدان خواهیم بود که برای آنها ۵۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

همتی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد شهرستان سپیدان گفت: شهرستان سپیدان در بین شهرستان های استان فارس، قطب گردشگری است و با وجود مناطقی چون آبشار مارگون، چله‌گاه و... یک منطقه بکر محسوب می شود که متاسفانه کار خاصی روی آن انجام نشده است.

سرپرست فرماندار شهرستان سپیدان همچنین از ایجاد دهکده صنایع دستی در شهر اردکان در زمینی به مساحت ۵ هکتار و با ارزش سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذاری خارجی خبر داد.

وی با بیان اینکه شهرستان سپیدان به طور ۱۰۰ درصد دارای ظرفیت و پتانسیل های گردشگری است، گفت: آبشار مارگون، شش پیر، چله گاه، پیست پولاد کف، منطقه کهکرون از عمده نقاط گردشگری این شهرستان است که علی رغم وجود امکانات بهره مندی از این پتانسیل ملی و بین المللی تا کنون کار خاصی صورت نگرفته است.

همتی بیان کرد: پیشرفت مباحث گردشگری در منطقه سپیدان متناسب با موقعیت و توانمندی های آن نیست.

همتی خاطرنشان کرد: هر ساله مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور به اینجا می آید لذا باید طوری شهرستان را بسازیم که آبرویی برای استان فارس باشد چراکه ما در 4فصل سال گردشگر داریم.

سرپرست فرمانداری سپیدان همچنین به قابلیت های صنعتی سپیدان نیز اشاره کرد و گفت: ما سومین قطب صنعتی پس از شیراز و زرقان هستیم که از این جنبه نیز سپیدان شایسته توجه جدی مسوولان است.

وی نیاز به سرمایه گذاری صنعتی در سپیدان را ضروری دانست و گفت: به عنوان نمونه باید 240هزار تن محصول سیب برای ایامی که نیاز است دپو شود لذا نیاز به سردخانه به شدت احساس می شد که در این راستا چندین سرمایه گذار دعوت شدند و به فضل الهی در ایام دهه فجر چند سردخانه افتتاح خواهد شد.

همتی به مشکلات عمده سپیدان همچون بحث معارضین نیز اشاره کرد و گفت: در هر نقطه ای که صنعتگر یا سرمایه گذار ورود می کند با چند معارض روبه رو می شود یا اینکه برخی موضع گیری می کنند که ما واقعا انتظار داریم همه به اهمیت سرمایه گذاری در این شهرستان واقف باشند و از مانع تراشی خودداری کنند.

سرپرست فرمانداری سپیدان در عین حال گفت: با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری های بسیار اگر مقایسه کنیم نسبت به سال های گذشته وضعیت ما امروز بهتر است و شرایط برای پذیرش سرمایه گذار مناسب تر شده است.

همتی افزود: مثلا در بحث مجتمع های رفاهی ما ظرف چند ماه دیگر مجتمع های رفاهی سورناباد را افتتاح می‌کنیم که با مشارکت سرمایه گذار انجام شده است.

وی در ادامه به پروژه های دیگر شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: پد بالگرد جهت اورژانس یکی از نیازهای شهرستان با توجه به کوهستانی بودن آن بود که  کلنگ زنی شد و یکی از خیرین برای تکمیل آن 200میلیون در نظر گرفته است. این پد در گردنه دالین در حال کار است که تا عید به بهره برداری رسد.

همتی ادامه داد: یک سیلو و کارگاه با زیربنای 2 هزار متر مربع نیز در 14 اسفند با حضور رئیس کمیته امداد کشور در سپیدان افتتاح می شود.

سرپرست فرمانداری سپیدان همچنین گفت: دیگر پروژه ما یک آموزشگاه مقطع ابتدایی است که انشالله با حضور معاون برنامه ریزی استاندار افتتاح می شود.

افتتاح طرح گلخانه ای ای در رودبال دیگر پروژه ای بود که همتی به آن اشاره کرد.

همتی در ادامه یکی از عمده مشکلات سپیدان را مناطقی دانست که نیاز مبرم به گاز دارد اما  گاز رسانی نشده است.

وی افزود: یکی از این مناطق بخش کمهر است که با پیگیری های انجام شده افتتاح گاز رسانی به دهستان کمهر را خواهیم داشت.

همتی همچنین به دیگر پروژه این شهرستان اشاره کرد و گفت: به همت شهرداری اردکان کشتارگاهی در سال 1395 کلنگ زنی شد که در این ایام  به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز